بنابر نتایج یک نظرسنجی، تقریبا دو سوم آمریکایی‌ها معتقدند این کشور نباید از توافق هسته‌ای ایران خارج شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان، تقریبا دوسوم آمریکایی ها (63 درصد) معتقدند آمریکا نباید از توافق هسته ای ایران که با هدف کنترل برنامه های هسته ای این کشور در سال 2015 منعقد شد، خارج شود.

نتایج نظرسنجی جدید شبکه سی ان ان حاکی از آن است که 63 درصد مردم آمریکا مخالف لغو برجام و خروج آمریکا از این توافق هستند. این در حالی است که فقط 29 درصد از شرکت کنندگان از خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران حمایت کرده اند.

حدود 51 درصد از افرادی که از خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران حمایت کرده اند (اقلیت 29 درصد)، از حزب جمهوری خواه هستند. از سوی دیگر، 47 درصد از 63 درصد مخالفان لغو برجام، از محافظه کاران و حامیان حزب دموکرات هستند.  

بر اساس این نظر سنجی، 62 درصد از افرادی که خواهان باقی ماندن آمریکا در توافق هسته ای هستند، اعلام کردند حتی اگر احتمال پایبند نبودن ایران به این توافق ثابت شود، آمریکا نباید از آن خارج شود. 19 درصد از شرکت کنندگان آمریکایی اعلام کردند ایران مفاد این توافق را نقض نکرده است و به همین دلیل، آمریکا نباید با خروج از آن ، توافق را نقض کند.

همچنین در بخش دیگری از این نظر سنجی آمده است: از هر 10 شرکت کننده 4 تن (37 درصد)، از هر اقدام ترامپ در خصوص توافق هسته ای ایران حمایت می کنند و 46 درصد مخالف اقدامات ترامپ در این خصوص هستند. 17 درصد نیز نظری ارائه نکردند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز گذشته در توئیتی نوشت: «امروز (سه شنبه) ساعت 14 به وقت واشنگتن (22:30 به وقت ایران) تصمیم خود درباره توافق هسته ای ایران را اعلام خواهم کرد». ترامپ قرار بود 12 مه (22 اردیبهشت) سال جاری میلادی تصمیم خود درباره ماندن در توافق هسته ای ایران و یا خروج از آن را اعلام کند.

رئیس جمهور آمریکا، بارها توافق هسته ای ایران که در دوره باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، منعقد شده را معامله ای «بد» خوانده  است.

یک هزار و 15 آمریکایی در این نظرسنجی که از تاریخ 2 تا 5 می برگزار شد، شرکت کردند. این نظرسنجی با حاشیه خطای 3.6 انجام شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، برجام ، نظرسنجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار