رئیس کمیته بازاریابی سازمان لیگ گفت: سال قبل با شرکت تبلیغات محیطی قرارداد‌های ۶۵ و ۱۲ میلیارد تومانی امضا کردیم.

صادق درودگر، رئیس کمیته بازاریابی سازمان لیگ در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد: در بخش درآمد زایی دچار مشکل بودیم و در بین سایر تیم‌ها استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی به دلیل مشکلات و بحران‌هایی که داشتند، خرج شان را جدا کردند و مجبور بودند تا برنامه ریزی‌هایی انجام دهند تا از محرومیت‌های احتمالی فیفا در امان بمانند.

درودگر: بیش از یک چهارم قرارداد با شرکت تبلیغات محیطی پرداخت شده است/ علیه این شرکت شکایت می کنیم

برای دریافت حقوق باشگاه‌ها باید به شرکت تبلیغات محیطی التماس می‌کردیم

او افزود: ۵-۶ ماه است به سازمان لیگ آمدم و از هیچ یک از قرارداد‌های گذشته اطلاعی نداشتم، اما مفاد آن درست بوده، چون طرف قرارداد به تعهد خود عمل ننموده است، پیشنهاد دادم پس از ۱۷ سال، تبلیغات محیطی برعهده سازمان لیگ باشد که مورد تایید تاج و بهاروند قرار گرفت و هیئت رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مصوب نمودند و از این پس شرکت‌های مختلف با ما قرارداد ببندند و کار اصلی را سازمان لیگ انجام دهد. تمامی واریزی‌ها طبق قرارداد به حساب سازمان لیگ واریز می‌شود، اما سپس اجرای این کار را برعهده شرکت مجری می‌گذاریم. در گذشته سازمان لیگ همیشه دنبال شرکت‌های تبلیغات محیطی بوده و برای دریافت حقوق باشگاه‌ها گاهی مجبور به التماس و خواهش بوده و همیشه هم رقم‌های هنگفتی را به عنوان خسارت، دادگاهی و ... می‌داد، اما این طرح مبنی بر اینکه از سال آینده تبلیغات محیطی توسط سازمان لیگ و به صورت مستقل انجام شود، در هیئت رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به ثبت رسید و اگر مشکلی پیش نیاید، از سال آینده به طور مستقیم پول را می‌گیریم و به باشگاه‌ها می‌دهیم. مطمئن باشید در بدترین حالت از وضعیت کنونی بهتر خواهیم بود.

استقلال و پرسپولیس از سالیان قبل به سازمان لیگ بدهکار هستند

درودگر ادامه داد: وضعیت دریافت‌ها از تبلیغات محیطی اگر مشخص نباشد، توجیهی برای اینکه چه درصد پول به باشگاه‌ها و سازمان لیگ می‌رسد، مبهم است و برای مثال باشگاه‌ها می‌دانند، قرارداد ۷۶ میلیارد است، اما آن‌ها ممکن است در جریان نباشند که ۱۶ میلیارد از این پول دریافت شده و فدراسیون فوتبال، هیئت‌ها و ... چه سهمی را برداشت نموده اند. باشگاه‌ها ممکن است فکر کنند، تمام این مبلغ تسویه شده و بر همین اساس صحبت‌هایی مبنی بر طلبکار بودن از سازمان لیگ بیان کنند که حق دارند، اما آنچه که مشخص است، گزارش بخش مالی سازمان لیگ است که مشخص می‌شود، باشگاه‌ها چه قدر طلبکار و بدهکار هستند. باشگاه‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس‌ها از سالیان قبل به دلیل حق عضویت در لیگ برتر، قرار داد بازیکنان و ... به سازمان لیگ ممکن است بدهی داشته باشند، اما خزانه دار سازمان لیگ در جریان تمام امورات است و من نمی‌توانم درباره این موضوع بیشتر صحبت کنم. اطمینان می‌دهم روند پرداخت پول به باشگاه‌ها در فصل ۹۷ و ۹۸ منطقی‌تر و متفاوت‌تر از گذشته خواهد بود، مدیرعامل چند باشگاه بودم و شرایط و مشکلات باشگاه‌ها را با پوست و گوشت خود حس کرده ام و تمام تلاش خود را می‌کنم تا باشگاه‌ها در وضعیت بهتری باشند.

درودگر: بیش از یک چهارم قرارداد با شرکت تبلیغات محیطی پرداخت شده است/ علیه این شرکت شکایت می کنیم

16 میلیارد از قرارداد ۷۷ میلیاردی با شرکت تبلیغات محیطی پرداخت شده است

رئیس کمیته بازاریابی سازمان لیگ در خصوص اینکه تا کنون چه مبلغی از شرکت تبلیغات محیطی دریافت کرده اند، اظهار کرد: تا کنون ۱۶ میلیارد از قرارداد پرداخت شده که از میان ۸-۹ میلیارد تومان خرج داوری مسابقات شده است. سال قبل با شرکت تبلیغات محیطی قرارداد‌های ۶۵ و ۱۲ میلیاردی امضا کردیم که از این میان ۱۶ میلیارد تومان به حساب سازمان لیگ واریز شده است. به دلیل اتفاقات رخ داده قرار است از سال آینده، تبلیغات محیطی برعهده سازمان لیگ باشد و پول باشگاه‌ها نیز بدون هیچ مشکلی به آن‌ها داده می‌شود. برخی از شرکت‌های تبلیغات محیطی از پول سازمان لیگ و تبلیغات استفاده و حساب سپرده باز می‌کنند و سودشان را می‌گیرند و به فوتبال هم می‌خندند.

درودگر: بیش از یک چهارم قرارداد با شرکت تبلیغات محیطی پرداخت شده است/ علیه این شرکت شکایت می کنیم

شرکت‌های خواستار دریافت حق تبلیغات محیطی با یکدیگر دست به یکی کردند!

او در مورد اینکه چرا قرارداد به شکل ضعیفی بسته شده، خاطر نشان کرد: ماجرای اصلی این است که در موقع مزایده، برخی از شرکت‌های تبلیغات محیطی با یکدیگر دست به یکی کردند تا در مزایده شرکت نکنند، اما در روز آخر مسئولان سازمان لیگ مجبور شدند تا با شرکتی قرارداد ببندند و هرچند بند‌های محکمی در آن قرار داشت، اما تضامین را به بهانه‌های مختلف ارائه نکرد و ما را بازی دادند. آن‌ها در حال خریدن وقت  هستند و ابتدا قرارداد می‌بندد و سپس با " جر زنی " پول را پرداخت نمی‌کنند. مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تایید کردند که از فصل آینده تبلیغات محیطی توسط خود سازمان لیگ و به صورت مستقل انجام شود تا بتوانیم پول باشگاه‌ها را راحت‌تر پرداخت کنیم.

درودگر: بیش از یک چهارم قرارداد با شرکت تبلیغات محیطی پرداخت شده است/ علیه این شرکت شکایت می کنیم

علیه شرکت تبلیغات محیطی شکایت می‌کنیم

درودگر در پایان گفت: از مشاور حقوقی سازمان لیگ درخواست کردم تا از علیه شرکت تبلیغات محیطی اقدام‌حقوقی کنند و درحال پیگیری هستیم تا این اتفاق رخ دهد. آن‌ها درحال رفتار غیر مسئولانه هستند و همیشه برای پول دادن امروز و فردا می‌کنند و در چنین شرایطی من حق می‌دهم که باشگاه‌ها ناراحت باشند و دلیل آن هم شرایط بدی بود که در زمان مزایده وجود داشت و دست سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال بسته بود، اما امیدوارم در فصل آینده مشکلات تیم‌ها حل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار