معاون وزیر امور خارجه گفت: اگر میخواهیم روابط اقتصادی کشور احیا شود باید فقط به مسائل اقتصادی بپردازیم .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛انصاری معاون وزیر امور خارجه در حالی که امروز برای بررسی مشکلات و موانع صادرات از مرز شلمچه وارد خرمشهر شده است گفت: اگر بدنبال یک رابطه موفق با عراق هستیم باید بخش خصوصی را فعال کنیم.

وی در جمع مسئولان تجارت و بازرگانی افزود: اگر میخواهیم روابط اقتصادی کشور احیا شود باید فقط به مسائل اقتصادی بپردازیم.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در صورت کمک به کشوری دیگر نباید به بخش اقتصادی آن چشم داشته باشیم و تصور نکنیم تنها با شعار می توانیم کالاهای خودمان را به عراق صادر کنیم چرا که در عراق کیفیت حرف اول را میزند.

انصاری افزود: علاقه مند هستیم زیرساخت های تجارت آزاد را بین ایران و عراق ایجاد کنیم و باید روند صادرات به تعادل برسد، ما بدنبال روابط پایدار هستیم و علاوه بر صادرات به عراق باید از عراق هم واردات داشته باشیم . 

سیاهپوش سر کنسول ایران در بصره هم با تاکید بر لزوم ارتقاء ظرفیت اقتصادی کشور گفت: تشکیل اتاق فکری اقتصادی در کشور  لازم است.

وی افزود: بخش دولتی در رایزنی های اقتصادی ضعیف عمل کرده و ما نتوانستیم در استان بصره که ۸۵ درصد بودجه عراق را تامین میکند نفوذ کنیم.

فرماندار ویژه خرمشهر هم با توجه به وجود پتانسیل های ویژه این شهرستان گفت: لازم است مشکلات مرزی شلمچه به حداقل برسد و لایروبی اروند پیش نیاز رونق اقتصادی شهر است.

ولی الله حیاتی افزود:  ایران تاکنون خللی در روند مبادلات تجاری با عراق ایجاد نکرده و بسته شدن مرز تجاری شلمچه بخاطر فراهم نشدن زیر ساخت های کشور عراق است.

انتهای پیام/د

پیشرفت اقتصاد با پیگیری مسائل اقتصادی

برچسب ها: صادرات ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.