لاهوتی به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

تدوین طرح دو فوریتی در مجلس برای شفاف سازی نحوه افزایش حقوق‌ها

عضو هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس از تدوین طرح دو فوریتی برای شفاف سازی نحوه افزایش حقوق‌ها در مجلس خبر داد.

تدوین طرح دو فوریتی در مجلس برای شفاف سازی نحوه افزایش حقوق‌هامهرداد لاهوتی عضو هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مصوبه دولت درباره افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان، گفت: در جلسه روز گذشته این هیئت به دلیل کافی نبودن مستندات این مصوبه بررسی نشد.

وی ادامه داد: ‌دولت مدارک و مستنداتی که درباره مصوبه خود برای افزایش حقوق 6 تا 12 درصدی را به صورت کامل ارائه نکرده بود، لذا در جلسه هفته آینده (دوشنبه 25 اردیبهشت) بررسی می‌شود.

لاهوتی تأکید کرد: بر اساس ماده 71 برنامه ششم قرار بود مقام‌های دولتی و افرادی که حقوق بالای 5 میلیون تومان دارند مشمول افزایش حقوق نشوند و تنها حقوق‌های پایین ارتقا یابند.

نماینده مردم لنگرود تصریح کرد: دولت در این مورد زرنگی کرده و این مصوبه مجلس را رعایت نکرده است؛ بر این اساس در صورت تخلف دولت باید این مصوبه در هیئت تطبیق قوانین رد شود.

وی همچنین اظهار کرد: یک طرح دو فوریتی مبنی بر تکلیف دولت برای افزایش حقوق‌های پایین تا 20 درصد را آماده کرده‌ایم که به زودی مطرح می‌شود.

عضو هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با وجود قانون درباره افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان مجلس بار دیگر می‌خواهد طرح دو فوریتی ارائه کند، گفت: مصوبه مجلس برای افزایش حقوق 10 تا 20 درصد به صورت پلکانی دارای ابهام است و دولت ادعا می‌کند چون کلمه "تا" نوشته شده می‌تواند به جای افزایش 20 درصد؛ تا 16 درصد را برای خود انتخاب کند.

وی تأکید کرد: بر این اساس این طرح دو فوریتی نحوه افزایش حقوق‌های پایین را کاملا مشخص کرده و دولت را مکلف به انجام آن خواهد کرد.

انتهای پیام/

مصوبه دولت برای افزایش حقوق در جلسه هیئت تطبیق بررسی نشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار