اولین همایش استانی بررسی چالش های فضای مجازی با حضور دانش آموزان در زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ سلطانی مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه فضای مجازی از بحث‌های نو پدید در جامعه ماست گفت: درجامعه ایران معمولا ابزار‌هایی که باعث ایجاد ارتباط بین مردم می‌شود محبوب است و فضای مجازی نیز این فرصت را فراهم کرده که مردم کنار هم باشند، البته این فضا هم یک فرصت است هم یک تهدید محسوب می‌شود.

سلطانی به تهدید‌های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: برای یک حرکت یک سو و یک سمت در فضای مجازی و پیشگیری از جرائم باید مدیریت صحیح اعمال شود.

وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی هرکشوری را اعتماد مردم آن کشور تشکبل میدهد افزود:در بحث فضای مجازی باید به سمت اعتماد سازی حرکت کنیم.

سرهنگ آدینه لو رییس پلیس فتای استان زنجان نیز با بیان اینکه متوسط سنی در بین مجرمان و مال باختگان فضای مجازی ۱۸ تا ۲۵ سال است افزود:نوجوانان و جوانان برای کسب در آمد اقدام به کلاه برداری‌های سایبری می‌کنند.

وی همچنین افزایش سواد رسا نه‌ای را یکی از راه‌های مقابله با جرایم فضای مجازی دانست و بیان کرد: پلیس فتای استان در راستای اجزای این هدف، بیش از ۴۶۵ کار گاه آموزشی برگزار کرده است و ۲۰۰ دانش آموز نیز تحت آموزش‌های لازم قرار گرفته اند.

 

انتهای پیام/ع

راهیابی ۷۰ اثر هنری و ۳۰ مقاله علمی – پژوهشی به همایش چالش‌های فضای مجازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.