تصمیم‌گیری دونالد ترامپ در مورد آینده توافق هسته‌ای ایران (برجام) بازار بورس پاریس را آشفته کرده است.

آشفتگی بازار بورس پاریس در آستانه اعلام تصمیم ترامپ درباره برجامبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دلیل احتیاط ها پیش از تصمیم گیری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مورد توافق هسته‌ای ایران و به دلیل حاضر نبودن بسیاری از سرمایه‌گذاران در روز تعطیل فرانسه، ارزش شاخص سهام بورس پاریس با کاهش 0.13 درصدی همراه بود. به این ترتیب شاخص سهام CAC 40 با کاهش 7.38 واحد نسبت به پایان معاملات روز گذشته به پنج هزار و پانصد و بیست و چهار واحد رسید. این در حالی است که معاملات روز گذشته با افزایش 0.28 درصدی این شاخص سهام به پایان رسید.

کریستوفر دمبیک، مسئول تحقیقات اقتصادی ساکسو بانک می‌گوید «این هفته اندکی برای بازار بورس پاریس پیچیده است که دلیل آن تقویم اقتصادی نیست بلکه بیشتر به دلیل روزهای تعطیل است. بیشتر مردم برای تعطیلات رفته اند و در سالن معاملات تلفن ها کمتر از همیشه به صدا درمی آیند.»

پرونده ایران هم یکی دیگر از عوامل فشار است. آن هم در شرایطی که رئیس جمهور آمریکا قرار است روز سه شنبه تصمیم خود را در مورد آینده توافقی اعلام کند که در سال 2015 امضا شد. آمریکا تهدید کرده است که از این توافق خارج می شود و این خطر ایجاد یک دوره هرج و مرج و آشوب را به همراه دارد.

دمبیک می گوید خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران به طور قطع در کوتاه زمان افزایش شدید و ناگهانی قیمت نفت را به همراه خواهد داشت. این سناریویی است که از قبل به بازار راه یافته است. به طور قطع در بازاری که در حال حاضر حقیقتا نیازی ریسک پذیری ندارد، خطرناک است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار