شماری از سناتور‌های دموکرات آمریکایی با ارسال نامه‌ای به دونالد ترامپ از او درخواست کردند از توافق هسته‌ای ایران (برجام) خارج نشود.

درخواست ۱۲ سناتور دموکرات آمریکا از دونالد ترامپ برای باقی ماندن در برجامبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، شماری از سناتورهای دموکرات روز گذشته (دوشنبه) با ارسال نامه ای به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از او درخواست کردند که در توافق هسته‌ای ایران باقی بماند و از آن خارج نشود.

این نامه که به امضای 12 دموکرات ارشد آمریکا رسیده، با نزدیک شدن به ضرب‌العجل 12 مه دونالد ترامپ برای تصمیم گیری درباره ماندن در توافق هسته ای ایران و یا خروج از آن نوشته شده است.

در این نامه آمده است: اگر آمریکا به صورت یک جانبه از توافق هسته ای خارج شود، ایران یا به دنبال انزوای آمریکا از طریق نزدیکترین متحدانش خواهد رفت و یا فعالیت های هسته ‌ای‌اش را از سر خواهد گرفت. هر کدام از این اتفاقات برای منافع امنیت ملی ما زیان بار خواهد بود.

این سناتورهای دموکرات در بخش دیگری از نامه هم هشدار دادند که خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران بر مذاکرات آتی با کره شمالی اثر خواهد گذاشت.

این نامه به امضای سناتورهای دموکرات مجلس سنای آمریکا از جمله «داین فاینستاین»، سناتور ایالت کالیفرنیا، «جک رید»، سناتور ایالت رود آیلند، «شرود براون»، سناتور ایالت اوهایو، «مارک وارنر»، سناتور ایالت ویرجینیا، «پاتریک لیهی»، سناتور ایالت ورمونت، «دیک دربین»، سناتور ایالت ایلی نوی، «پتی موری»، سناتور ایالت واشنگتن، «تام کاپر»، سناتور ایالت دلاویر، «تام یودال»، سناتور ایالت نیومکزیکو، «ایمی کلاوبشار»، سناتور ایالت مینه سوتا، «ماریا کانتول»، سناتور ایالت واشنگتن و «برنی سندرز»، سناتور ایالت ورمونت رسیده است.

دونالد ترامپ قرار بود 12 مه سال جاری میلادی تصمیم خود درباره ماندن در توافق هسته ای ایران و یا خروج از آن را اعلام کند. اما وی روز گذشته با انتشار یک توییت نوشت که امروز (سه شنبه) ساعت 14 به وقت واشنگتن (22:30 به وقت ایران) تصمیم خود درباره توافق هسته ای ایران را اعلام خواهد کرد.

تاکنون سران بسیاری از کشورها از جمله فرانسه و انگلیس با سفر به واشنگتن تلاش کردند دونالد ترامپ را متقاعد کنند از برجام خارج نشود. ایران اعلام کرده است در صورت خروج آمریکا از برجام در این توافق باقی نمی ماند.

توافق هسته ای ایران در سال 2015 میان ایران و کشورهای آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلیس، چین، روسیه و اتحادیه اروپا به امضا رسید.

انتهای پیام/

نامه دموکرات‌ها به ترامپ برای باقی ماندن در توافق هسته‌ای ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار