سرپرست دفتر فناوری اطلاعات بنیاد مسکن کشور گفت: سرعت بخشی به عمران روستایی باید با سرعت انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  یوسف نعیمی سرپرست دفتر فناوری اطلاعات بنیاد مسکن کشور در همایش بازآموزی سامانه جامع مدیریت ساخت و ساز و نظام فنی روستایی در شیراز بیان کرد: هر فرد روستایی می‌تواند با دسترسی به اینترنت خانگی یا کافی نت‌ها تمامی امور مربوط به ثبت نام، ساخت و ساز روستایی، تقاضا و درخواست را از طریق سامانه انجام دهد.

وی بیان کرد: سامانه الکترونیک با ارائه کد رهگیری به روستاییان متقاضی تمام فعالیت‌ها را به صورت سیستماتیک انجام می‌دهد که کاهش رفت و آمد و صرفه جویی در وقت با استفاده از این سامانه اثرات مثبتی دارد.

سرپرست دفتر فناوری اطلاعات بنیاد مسکن کشور تصریح کرد: برخی از روستا‌ها ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر با مراکز استان‌ها فاصله دارند و باید سه تا چهار ساعت را از روستا تا مرکز استان را طی کنند که با توسعه خدمات فناوری و ایجاد زیر ساخت‌ها این رفت و آمد‌ها حذف شده است.

نعیمی ادامه داد: برای تعیین وضعیت زمین، دریافت وام و صدور سند تمام خدماتی است که بنیاد ارائه می‌کند و دیگر نیازی به حضور افراد نیست و متقاضی با دریافت یک کد رهگیری همه فعالیت خود را به صورت سیستماتیک دنبال می‌کند، که تمامی تقاضا‌ها در این سامانه با شفافیت بررسی و یک رونوشت به دهیاران داده می‌شود و آنان نیز به همه داده‌ها در سیستم ثبت شده دسترسی دارند.

همچنین عطاالله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس نیز افزود: این بنیاد ورود به سامانه‌های الکترونیک و فناوری در روستا‌ها را آغاز کرده و بیش از ۳۰ درصد از اطلاعات حوزه عمران و روستایی به سامانه وارد شده است.
انتهای پیام/ت

تسریع در روند خدمات رسانی الکترونیک عمران به روستا‌های فارس

 

 

برچسب ها: کشاورزان ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.