رییس هیئت مدیره شرکت هواپیمایی ایران در گرگان:

شبکه هوایی کشور تا پایان سال تکمیل می شود

همه طرح های نيمه تمام فرودگاهای كشور تا پايان سال با سرمايه‌گذاری ٤٥٠ميليارد تومان تكميل می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛مه آبادی رییس هیئت مدیره شرکت هواپیمایی ایران در هفتمین نشست خبری مدیران شرکت هواپیمایی با اصحاب رسانه در گرگان گفت: در سال ۹۶ شاهد جابجایی ۶۱ میلیون و ۵۶۲ هزارو ۲۴۶ نفر مسافر از فرودگاه‌های کشور بوده ایم و برای امسال هم تاکنون شاهد رشد ۷ درصدی اعزام مسافر از فرودگاه‌های کشور بوده ایم.

وی افزود: در دو سال گذشته ۱۰ طرح مهم در فرودگاه گرگان اجرا شد که با هزینه ۷۰ میلیارد تومان تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه ناوبری هوایی فرودگاه گرگان با انجام طرح‌های تجهیزاتی انجام شده در حال حاضر مشکلی ندارد ،افزود: تلاش ما بر این است که فرودگاه‌های کشور به رنکینگ جهانی برسانیم.

ریاست هیات مدیره و مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: تا پایان امسال تمام طرح های نیمه تمام ناوبری هوایی کشور با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

مه آبادی با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه های ما و دولت یازدهم رسیدگی به طرح های نیمه تمام در ناوبری هوایی بوده است،تصریح کرد:برخی از این طرح ها ۱۶سال است که رها شده اند و این امر موجب هدر رفتن حجم بسیاری از منابع و به وجود آمدن هزینه های اضافه شده است.

مه آبادی گفت: اصلی ترین برنامه ما برای امسال گرفتن جشن پایان این طرح ها با اعتبار ۴۵۰میلیارد تومان است.

وی افزود : در فرودگاه گرگان فقط در دوسال گذشته ۱۰ طرح مهم با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان انجام شد که اجرا این طرح ها بدون تقاضا مقامات محلی بوده است.

مه آبادی گفت: از جمله مشکلات این فرودگاه مشکل در سیستم ناوبری بوده که با نصب آن و افتتاح ترمینال جدید رفع شد و تا پایان امسال تمام طرح ها به پایان می رسد و تا دو دهه دیگر هیچ مشکلی نخواهد داشت .

وی در خصوص تاثیر نتیجه برجام گفت: از زمانی که برجام آغاز شد ما تمام شرایط را در نظر گرفتیم و تمام تجهیزات مورد نیاز را تهیه کرده ایم و می توانم بگویم هیچ گونه چالشی سیستم ناوبری هوایی را تهدید نمی کند.

وی درباره بازگشت پروازهای تهران کلاله به مبدا تهران که یکی مشکلات مسافران در روزهایی که شرایط جوی مساعد نیست گفت: تمهیداتی اندیشیده شده که اگر در برخی مواقع به دلایلی از جمله بدی آب و هوا پرواز شرایط نشستن در فرودگاه کلاله را نداشت پرواز به جای تهران در فرودگاه گرگان بنشیند.

وی در پایان از رسانه به دلیل کمک به پیشرفت این حوزه سپاسگذاری کرد.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: فرودگاه ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.