نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: با اتکا به ملت می‌توان از موانع و مشکلات عبور و توطئه‌های دشمنان نظام را نقش بر آب کرد.

به گزارش خبرنگار حاضر در محل گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتکا به مردم، رمز موفقیت و تعالی کشور است گفت: جلوگیری از شکاف بین ملت و حاکمیت و ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم و خواسته‌های ملت باید سرلوحه اقدامات مسئولان قرار گیرد.

محمدرضا تابش افزود: با اتکا به ملت می‌توان از موانع و مشکلات عبور کرد و توطئه‌های دشمنان و بدخواهان نظام را نقش بر آب نمود و به عبارتی با پشتوانه مردم شعار نه شرقی و نه غربی را محقق ساخت.

وی همچنین با اشاره به بدعهدی کشور‌های شرقی و غربی در قبال کشورمان گفت: روسیه و چین با کارت ایران بازی می‌کنند و بدنبال منافع خویش هستند، برای مثال واکنش روسیه در بمباران اخیر سوریه در قبال آمریکا و متحدانش چه بود؟ چینی‌ها از سال ۸۹ سرمایه‌گذاری در میدان نفتی آزادگان را در اتحاد با آمریکایی‌ها کند کردند.

تابش افزود :چینی ها حتی با عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگ‌های که مهمترین سازمان اقتصادی آسیا خواهد بود مخالفت کردند و با سرمایه‌گذاری در بندر گوا در پاکستان، مسیر سنتی جاده ابریشم را که از ایران عبور می‌کرد را تغییر دادند.

وی ادامه داد:ایران طی یک دهه اخیر از مسیر انتقال نفت و گاز خلیج فارس و آسیای میانه به اروپا که منطقی‌ترین و اقتصادی‌ترین راه است حذف شد و فرصت‌های عظیم سرمایه‌گذاری و درآمدزایی برای کشور از دست رفت بطوری که از ترانزیت کالا‌های کشور‌های آسیای میانه به اروپا می‌توانستیم سالانه حدودا معادل درآمد‌های نفتی و صادرات غیرنفتی مجموعه ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد کسب کنیم.

تابش ادامه داد: اکنون نیز علیرغم آنکه آمریکا روی کاغذ تعهدات اصلی خویش مبنی بر لغو تحریم‌ها را انجام داده، اما دیگر کشور‌ها را تهدید می‌کند با ایران ارتباطات مالی و اقتصادی نداشته باشند، چون احساس می‌کند بعد از برجام ایران در منطقه قوی‌تر شده و در تحولات سوریه و عراق و کردستان عراق و یمن، نقش برتر را داشته است.

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: آمریکا اراده کرده است برجام را از سر راه بردارد، چون ایران با برجام و بعد از برجام قوی‌تر شده است.

محمدرضا تابش با بیان اینکه کسی که از برجام ضرر کرده می‌خواهد از آن خارج شود و آن کشور آمریکا است عنوان داشت: نتانیاهو هم به زعم خویش سند‌های جدیدی علیه برنامه‌های صلح آمیز اتمی ایران رو می‌کند در حالی که ادعا‌های ساختگی وی از طرف سازمان بین المللی انرژی اتمی رد می‌شود.

نماینده مردم اردکان با تاکید بر اینکه  اصل برای ما حفظ منافع ملی است افزود: قبل از برجام، آمریکا و کشور‌های بزرگ دنیا بر علیه ایران بودند که بعد از برجام، آمریکا منزوی شد ما نیز باید در شرایط جدید با هوشمندی و اتحاد داخلی بتوانیم منافع ملی خویش را حفظ و ارتقا دهیم.

انتهای پیام/ی

خواسته‌های ملت باید سرلوحه اقدامات مسئولان قرار گیرد

برچسب ها: برجام ، انرژی اتمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.