مدیر پیشگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان از اجرای شدن طرح برهم زدن بازار‌های خرید و فروش اموال مسروقه در استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محبوبه میرزابیگی در کارگروه مقابله و پیشگیری از سرقت استان کرمان که در محل دادسرای عمومی و انقلاب برگزار شد، گفت: طرحی با عنوان " طراحی ساز و کار متناسب جهت راهبری و هدایت دستگاه‌های مسئول به منظور برهم زدن بازار‌های خرید و فروش اموال مسروقه" توسط این معاونت اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد:سال گذشته با تعیین اولویت‌ها در زمینه سرقت، کاهش قابل توجهی در برخی از انواع بزه شاهد بوده ایم.

میرزابیگی ادامه داد: یکی از راه‌های مقابله با سرقت، وجود ساز و کاری مناسب جهت برهم زدن بازار‌های اموال مسروقه است، در همین راستا این طرح توسط اداره کل پیشگیری‌های امنیتی- انتظامی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان تهیه و تدوین شده و توسط ریاست کل دادگستری استان مورد تایید قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه بین افزایش سرقت و شرایط سهل گیرانه در خرید و فروش اموال مسروقه رابطه مستقیمی وجود دارد، افزود: در حال حاضر از طریق بستر فضای مجازی نیز نسبت به این موضوع اقدام می‌شود و ضرورت دارد در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

این مقام قضائی تصریح کرد: همکاری و مساعدت نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف و ارتباط تنگاتنگ با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع دادگستری استان از ضروریات اجرای این طرح است.

میرزابیگی گفت: اهداف کلی طرح شامل مقابله با خرید و فروش اموال مسروقه، کاهش سرقت و افزایش امنیت و احساس امنیت در جامعه می‌باشد.

وی بیان داشت: ضرورت دارد با بررسی وضعیت موجود فرآیند مناسبی جهت ساماندهی صنوف و افراد مرتبط، کاهش منافع، افزایش دشواری ها، جاذبه زدایی و افزایش خطرات دستگیری مداخله کنندگان در اموال مسروقه تعریف و اجرا گردد.

میرزابیگی افزود: یکی از پیشنهادات این طرح این است که مراکز خرید و فروش اموال دسته دوم مجزا باشند و لازم است افراد موظف شوند تمام خرید و فروش‌های سطح شهر را در همان مرکز مجزا ثبت کرده و غیراز آن را پذیرش نکنند، به علاوه خرید و فروش احشام هم باید مد نظر قرار گیرد.

میرزابیگی در پایان پیشنهاد کرد: می‌توان جهت اجرای این طرح بازه زمانی شش ماهه را مورد آزمایش قرار داد و به نظر می‌رسد با اجرای این طرح شاهد کاهش قابل ملاحظه سرقت‌ها در استان کرمان باشیم.
ایجاد دو کارگروه درمان و اشتغال در حوزه پیشگیری از سرقت

همچنین در ادامه این نشست معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: سال گذشته در حوزه سرقت بر روی متهمین و مجرمین مکرر متمرکز شدیم و ماحصل آن ایجاد دو کارگروه درمان و اشتغال بود که به دورنمای آن‌ها امیدوار هستیم.

محمد علی سلیمانی اظهار داشت: باتوجه به اینکه وضعیت سرقت‌ها در شهرکرمان از حیث نوع قابل توجه است؛ معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان طرحی کشوری با عنوان " طراحی ساز و کار متناسب جهت راهبری و هدایت دستگاه‌های مسئول به منظور برهم زدن بازار‌های خرید و فروش اموال مسروقه" تهیه کرده است که به دستگاه‌های ذیربط و متولیان این امر ارائه خواهد شد.

لازم به ذکراست: در این نشست همچنین در رابطه تجزیه و تحلیل آمار‌های سرقت در استان، چگونگی برخورد با خریداران و فروشندگان اموال سرقتی، توانمندی زندانیان بیکار، ایجاد مراکز معین جهت عرضه کالا‌های دسته دوم و ... بحث و تبادل نظر شد.
انتهای پیام/ی

ایجاد مراکز معین جهت عرضه کالا‌های دسته دوم

برچسب ها: دادگستری ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.