نگار ١٦ساله توسط پدرش به طرز دلخراشی شکنجه شد و فیلم‌ها و تصاویر تکان‌دهنده آن که توسط پدر سنگدل تهیه شده بود، در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  چندروزی است که نگار روی تخت بیمارستان در کنار مادرش آرام گرفته. پزشکان از جراحی او رضایت دارند و مشکل عفونت سرشکافته شده او هم برطرف شده، اما هنوز معلوم نیست که این دختر چه زمانی از بیمارستان مرخص می‌شود.

نگار از لحاظ روحی هم وضع بهتری پیدا کرده، او روی تخت مدام می‌خندد و با شادی از موسیقی و رویای پیانیست‌شدنش صحبت می‌کند. پدر نگار هنوز در بازداشت است و علت و انگیزه‌اش از این شکنجه‌های آزاردهنده، بازگشت همسرش به خانه عنوان شده است. سرپرستی از این دختر هم بستگی به شرایط مادرش دارد. اگر صلاحیت او تأیید شود، نگار از این پس با مادرش زندگی می‌کند.

ناگفته‌هایی تکان دهنده از شکنجه دختر معلول ۱۶ ساله+ تصاویر


پدر نگار فیلم‌های شکنجه را برای باجناقش ارسال کرد
خبراین حادثه تکان‌دهنده هفته گذشته از سوی یکی از مراکز حامی کودکان رسانه‌ای شد. درهمان خبرهای اولیه مشخص شد که نگار مورد ضرب و جرح قرارگرفته و از ناحیه سر دچار جراحت عمیقی شده است.

اما پخش تصاویر شکنجه این کودک، این حادثه را در کانون توجه‌ها قرار داد. آن طور که در تصاویر مشخص بود، نگار از سوی پدرش مورد ضرب‌وشتم قرار گرفت. بعد پدر بی‌رحم با قمه به جان این دختر بیمار افتاد و ضربه محکمی به سر او وارد کرد.

اما این پایان شکنجه‌های او نبود. پدر نگار در اقدامی وحشتناک این دختر را به طنابی حلق آویز کرد. نکته عجیب این ماجرای هولناک فیلمبرداری این پدر از همه مراحل شکنجه دخترش بود.

با این وجود، این دختر از همه این آزارواذیت‌ها جان سالم به در برد. این پدر سنگدل در اقدام دلخراش دیگر برای جلوگیری از خونریزی سرشکافته شده نگار، خودش اقدام به بخیه‌زنی کرد و با سوزن و نخ خیاطی سر نگار را دوخت.

این مرد همه این تصاویر را برای خانواده همسرش ارسال کرد و همین مسأله باعث نجات نگار از شکنجه‌گاه پدرش شد. مادر نگار در این‌باره به خبرنگار «شهروند» می‌گوید: «پدر نگار می‌دانست که به خانه خواهرم رفته‌ام و به همین‌ علت فیلم‌ها را برای باجناقش فرستاد. یعنی شوهرخاله نگار و من وقتی این فیلم‌ها را دیدیم از هوش رفتیم.

ما بلافاصله به خانه رفتیم و نگار را از آن‌جا به بیمارستان بردیم. همان موقع پزشکان اورژانس با معاینه نگار به ما گفتند که حالش خیلی بد است و باید هرچه سریع‌تر جراحی شود. وقتی او را به بیمارستان رساندیم هنوز گردنش از رد طناب کبود بود. همان طنابی که با آن حلق‌آویز شده بود.»

به‌گفته او پدر نگار سابقه ضرب‌وشتم و خشونت داشته و چندباری او و فرزندانش را هم به باد کتک گرفته بوده: «بابای نگار دست‌بزن داشت، البته ظاهرش این را نشان نمی‌داد، درشت‌اندام ولی خوش‌رو، با این همه چندباری من و فرزندانش را کتک زده بود.»

این زن درباره سرنوشت پدر نگار هم می‌گوید: «چند روز اول که ما درگیر کارهای نگار بودیم، از او خبری نداشتیم. البته موضوع را بلافاصله به پلیس اطلاع دادیم. مشغول مراحل درمانی نگار بودیم، که خبر دستگیری او را شنیدیم. مثل این‌که او قصد داشته همراه پسر کوچک مان از ایران فرار کند که توسط ماموران شناسایی و دستگیر می‌شود.»


دلیل اختلاف تان با پدر نگار چه بود؟
او اما معتقد است پای زن دیگری در زندگی پدر نگار باز شده و همین مسأله اخلاق و رفتار او را به کلی تغییر داده. این خانم جوان در این‌باره به «شهروند» می‌گوید: «زندگی خوبی داشتیم . وضع مالی مناسب، شغل خوب و یک خانواده مهربان و دوست داشتنی. پدر نگار بنگاه املاک داشت و کارش حسابی سکه بود. در ضمن ورزش هم می‌کرد.

از چند وقت پیش رفتار او تغییر کرد. رفتارهای شوهرم تغییر کرده بود ، پرخاشگر و بهانه‌گیر شده، چندباری هم روی من و بچه‌ها دست بلند کرده. بعد از مدتی خانه را ترک کردم و بچه‌ها پیش همسرم ماندند. اختلافمان بالاگرفته بود. شوهرم با زن دیگری ارتباط داشت و به همین دلیل خانه را ترک کردم و به منزل خواهرم رفتم.»

این زن در پاسخ به این پرسش که پدر نگار سابقه مصرف مواد مخدر داشته، می‌گوید: «تاجایی که من خبر دارم، او اصلا اهل دود نبود. همان‌طور که گفتم ورزشکار بود، آن هم به صورت حرفه‌ای. کیک بوکسینگ کار می‌کرد و چندتا مقام هم داشت و قهرمان شده بود. ضمن این‌که اصلا به ظاهر او نمی‌خورد اهل مواد باشد.»

نگار هم در گفت‌وگویی کوتاه به خبرنگار «شهروند» گفت: می‌خواهم زنده بمانم . امیدوارم. الان حالم خوب است. خوشحالم که مادرم در کنارم است. می‌خواهم در آینده پیانیست شوم تا خانواده‌ام به من افتخار کند. باید زودتر خوب شوم تا به مدرسه برگردم و در کنار همکلاسی هایم باشم.»

ناگفته‌هایی تکان دهنده از شکنجه دختر معلول ۱۶ ساله+ تصاویر


آن طور که مشخص است، نگار در این مدت زندگی سختی داشته، این دختر معلول حرکتی است و اختلال میکروسفالی هم دارد و بارها مورد اذیت‌وآزار پدرش قرار گرفته است.

با این حال او یکی از شاگردهای ممتاز و درسخوان مدرسه است. این را یکی از اولیای مدرسه به خبرنگار«شهروند» می‌گوید: «نگار شاگرد اول مدرسه ما است. او همیشه برای من نمونه صبر و تلاش بود. نگار هرچند معلولیت جسمی دارد ولی از لحاظ بهره هوشی در وضع بسیار مناسبی است و هیچ مشکلی ندارد.

این دختر با همه محدودیت‌هایش از بهترین شاگردهای مدرسه است. نمراتش در همه درس‌ها عالی است و شاگرد کاملا منظمی است. وقتی خبر این حادثه را شنیدم شوک شدم. هیچ‌کس باورش نمی‌شد که پدری بتواند با دخترش چنین رفتاری داشته باشد. من از طرف مدرسه چندبار به ملاقات او رفته‌ام. نگار دختر با روحیه‌ای است، با این‌که چنین تجربه تلخ و سختی داشته اما هنوز هم مصمم است. او عاشق موسیقی است، او روی تخت بیمارستان هم هنوز به آرزو و خواسته‌اش فکر می‌کرد، او می‌خواهد در آینده پیانیست شود.»


بررسی کارشناسی برای سرپرستی نگار
مادر نگار اما هنوز نگران است. نگران از آینده نگار و پسر ٦ساله‌اش. این‌که قانون سرپرستی آنها را به او واگذار می‌کند یا این‌که دوباره باید با همان پدر سنگدل زندگی کنند. هیچ‌چیز مشخص نیست. پدر بی‌رحم که فعلا در بازداشت به سر می‌برد و به‌نظر می‌رسد باید از لحاظ سلامت روانی مورد بررسی دقیق قرار بگیرد. چرا که به گفته مدیرکل بهزیستی البرز اگر کسی ذره‌ای انسانیت داشته باشد، نمی‌تواند به فرزند خود چنین آسیبی وارد کند.

او معتقد است تا بررسی کامل وضع پدر این کودک نمی‌توان در مورد سالم بودن یا نبودن او اظهارنظر قطعی کرد ولی به وضوح مشخص است این فرد از ناهنجاری‌های شدید روحی رنج می‌برد که توانسته این کار وحشتناک را با فرزند خود انجام دهد. اما با این همه این‌که چه‌کسی سرپرستی نگار را عهده‌دار می‌شود، نامشخص است. آن طور که مدیرکل بهزیستی البرز می‌گوید شرایط مادر نگار برای نگهداری از او بررسی می‌شود: «بعد از این‌که نگار به‌طور کامل سلامت خود را به دست آورد، کارشناسان صلاحیت مادر او برای حضانت را بررسی می‌کنند، اگر مادر صلاحیت نگهداری را داشته باشد، حضانت نگار به او داده می‌شود در غیراین صورت این دختر به یکی از مراکز نگهداری بهزیستی منتقل می‌شود.» مدیرکل بهزیستی البرز همچنین درباره وضع پدر نگار هم گفت: «این فرد درحال حاضر در زندان به سر می‌برد و باید تحت‌بررسی‌های روحی و روانی قرار گیرد چون واقعیت این است که فردی که سالم باشد و ذره‌ای انسانیت داشته باشد نمی‌تواند به فرزند خود آسیبی وارد کند.»

در همین مورد شاه‌کرمی دادستان کرج درباره پیگیری قضائی این پرونده به «شهروند» می‌گوید: «براساس قانون پدر نگار می‌تواند تا زمان برگزاری دادگاه با قرار وثیقه آزاد شود. قانون به ما اجازه نمی‌دهد او را بیش از حد در بازداشت نگه داریم. البته معاینات لازم از لحاظ سلامت روحی و روانی انجام می‌شود و در رأی نهایی دادگاه تاثیرگذار است. اما آنچه تاکنون برای ما مشخص شده، وجوداختلاف او با همسرش و ترک خانه از سوی مادر نگار است. در زمان بروز این حادثه مادر نگار در خانه نبوده.»

هشدارها درباره افزایش کودکان قربانی خشونت

اما این روزها خبرهای زیادی از کودک آزاری در شهرهای مختلف منتشر می‌شود. از ماهشهر و مشهد گرفته تا سیستان و قم و حالا هم کرج. شاید بسیاری از مردم و حتی کارشناسان دلایل بروز چنین حوادث دلخراشی را در دل طبقات پایین اجتماعی، مشکلات اقتصادی و یا آسیب‌هایی مثل اعتیاد جست‌و‌جو می‌کنند. اما همین پرونده اخیر نگار نشان داد خشونت علیه کودکان و کودک آزاری فقط به یک طبقه خاص اجتماعی محدود نیست. برای یافتن ریشه‌های بروز چنین حوادثی باید لایه‌های عمیق‌تری از تربیت خانوادگی و اجتماعی را واکاوی کرد.

به عقیده صدیق افشار، روانشناس خانواده به دلایل متزلزل شدن ارزش‌ها طی‌سال‌های گذشته، باید منتظر بروز و ظهور حوادث بسیار دلخراش‌تر و هولناک‌تر از ماجرای نگار باشیم: «من ٣٠‌سال پیش درباره چنین روزهایی هشدار داده بودم. نشانه‌های خشونت‌های خانوادگی از همان سال‌ها برای کارشناسان واضح و عیان بود. اما افسوس که هیچ‌کس به این هشدارها توجه نکرد. متاسفانه طی این سال‌ها محرومیت‌ها، سرکوفت‌ها، شرم‌های بی‌مورد و احساس گناه باعث شد تا نسلی پرخاشگر و خشن را تربیت کنیم. نسلی انزواطلب و بیگانه با روابط سازنده با انبوهی از مشکلات و اختلالات در عملکردهای رفتاری.»

این روانشناس معتقد است پدر نگار هم نتیجه تربیت چنین نسلی در خانواده‌های ناایمن است: «با بررسی تربیت دوران کودکی این مرد قطعا به ناهنجاری‌های زیادی برمی‌خوریم. اصلا بروز این حد از خشونت ارتباط چندانی با وضع اقتصادی و موقعیت اجتماعی افراد ندارد. ما افراد و خانواده‌های زیادی را داریم که با انبوهی از مشکلات مالی دست و پنجه و نرم می‌کنند، اما عواطف انسانی در بین اعضای آن خانواده موج می‌زند.»

او ادامه می‌دهد: «درگیری و پرخاشگری در خانواده‌های ناایمن همواره وجود داشته، افراد در این خانواده چیزی به جز عدم‌اعتماد به نفس و تکرار خشونت را فرا نمی‌گیرند.» این روانشناس با هشدار نسبت به تکرار و افزایش این گونه حوادث در آینده نزدیک هم می‌گوید: «متاسفانه تعداد خانواده‌های نابسامان رو به افزایش است. بسیاری از خانواده‌ها دیگر کانون آرامش نیستند. نقش‌های کلیدی در خانواده از بین رفته، ارزش‌ها فروریخته. پدر با قدرت و تکیه‌گاه به پدری قاتل و شکنجه‌گر تبدیل شده، مادران صبور و مهربان گذشته جای‌شان را به زنان بی‌مسئولیت و عصبی داده‌اند، خب نتیجه چنین خانواده‌هایی چه می‌تواند باشد. هوش معنوی فرزندان در چنین خانواده‌هایی نزدیک به صفر است.

باید چاره‌ای اندیشید، در غیراین صورت صدها و شاید هزاران نگار در آینده قربانی خشونت‌های خانوادگی شوند.» او اضافه کرد: «علاوه بر همه این‌ها، سلامت و بهداشت روان هم در جامعه ما جدی گرفته نمی‌شود. عموم مردم که اصلا با این واژه نامأنوس‌اند و دست‌اندرکاران هم فقط از افزایش اختلالات روانی در جامعه، آمار و ارقام اعلام می‌کنند.»

منبع: روزنامه شهروند

انتهای پیام/

برچسب ها: خانواده ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
حتما پدرش پدر روانی بوده مگر نه هیچ پدری این کارو نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
این پدرش باید اعدام شود
Iran (Islamic Republic of)
حیف
۱۸:۲۷ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
عجب پدر بی رحمی
Iran (Islamic Republic of)
خیلی متاسفم
۱۴:۲۶ ۲۶ آبان ۱۴۰۰
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ستوده
۱۲:۴۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
بی غیرت توف تو روت اخه کی میتونه دخترشو پاره تنشو بزنه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
خیلی بی غیرت مگه کسی دخترش شکنجه می ده
Iran (Islamic Republic of)
گوگول
۱۶:۳۶ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
بمیرم الهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۸
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
این پدر جنایتکار هست باید سنگسار بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس سهراب
۰۷:۰۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
بچه به ای نازی کی میزنه فقط اعدامش کنن خلاص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام امیدوارم حیفه پدربگم روهرچه زودتر اعدام کنید.چه ربطی به مادرش داره اون بچه هردوی آنهاست وجگرگوشه هردوی آنهاست
Canada
ناشناس
۰۰:۲۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
قبل از ازدواج تست روان شناسی از هر دو زوج گرفته شود .و کلاس های اموزشی برای اینکه صلاحیت بچه دار شدن دارند یا نه .نباید خانواده را بحال خوذشون بزارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
به نظر من این پدر بیر حم باید اعدام شود
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۲۱:۵۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
حالا نمیشه واسه همچین موردایی قانون اجازه بده که طرف توزندان بمونه با وثیقه آزاد نشه آخه بعضی موقع طرف یا فرار میکنه یا میره دست به یه کار بدمیزنه حداقل با هیچ سندی آزاد نشن تا کسی دیگه از این کارا نکنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۲۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
بعضی زن ها واقعا بیمار روانی هستن منظور من مادر این دختر نیست اون زن روانی که باوجود اینکه میدونست اون آقا زن و بچه داره باز افتاد دنبالش از قدیم همین جور بود من شک ندارم تمام پشت پرده این اتفاقات همون زنه هست خصوصا" بعضی زن های که طلاق گرفتن اما مادر این دختر هم کم بی تقسیر نیست
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۱۴:۵۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
آره دقیقا نمیدونم چرا این جور زنا راضی میشن زندگی کسی رو خراب کنن اونم اینکه آدم از آیندش خبرنداره که عمرش قد بده اشتباهاتش رو جبران کنه یا نه به فکر شب اول قبرشون نیستن که این کارا رو میکنن خدا خودش جواب اینا رو بده به حق این دختر زبون بسته
Iran (Islamic Republic of)
خسرو
۲۰:۵۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
کار پدر ۱۰۰٪ اشتباه
کار مادر ۱۰۰۰۰۰۰۰۰٪ اشتباه
بالفرض که پای یه زن دیگه تو زندگیش باز شده باشه، باید باتموم توانش واسته و بخاطر بچه هاش و برای حفظ زندگیش با چنگ ودندون بجنگه
کمک از بزرگای فامیل ، صحبت با شوهرش ، و بالاخره قانون راههایی بودن که این خانم میتونسته بره
نه اینکه بچه معلولشو ول کنه و بره خونه خواهرش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
پدر بی رحم باید در ملاعام اعدام شوند
Iran (Islamic Republic of)
کیا
۱۹:۱۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
این نامرد شیطان صفت البته باید گفت بلانسبت شیطان اگر مرده با هم جنس و هم قد خودش این کار رو میکرد تا مثل لاشه گوسفند شفه اش میکرد . فقط اعدامش اونم در ملاء عام منو آروم میکنه . خواهشی که از مادرها دارم اگر خانه را ترک میکنن بچه هایئ که اینجوری هستند را با خودشان ببرند و نگذارند پیش این ابن ملجم ها بمانند
Iran (Islamic Republic of)
محمد از زاهدان
۱۸:۴۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
بی غیرت بی غیرت تو مردی مثلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
چه خبر بدی بود واقعا حالم بد شد
کاش وضعیت سلامت روان تمام پدر و مادرها رو کنترل کنند تا از وقوع این جنایت ها پیشگیری بشه
یعنی واقعا هیچ راهی وجود نداره؟؟
United States of America
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
عجب چیزایی آدم میبینه
United States of America
علی
۱۸:۱۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
30سال زندان تو مناطق گرمسری
United States of America
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
بنده خدا چی کشیده
United States of America
علی
۱۸:۱۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
30سال زندان تو مناطق گرمسری
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۱۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
اعدام باید بشه این پدر بی رحم
Iran (Islamic Republic of)
م س
۱۷:۵۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
خداازش نگذره این پدر را باید تکه تکه ش کنن،مادرش هم بی تقصیر نیست حق نداشت بچه معلولش رو رها کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
این آدم مریض اگه آزاد بشه مطمعنن یکی رو بکشتن میده وقتی آدم پاره تنش و شکنجه کنه چه انتظاری ازش میشه داشت .باید اعدام شود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۵۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
خداااااااااااااااا اخه چرا دختر به این نازنینی رو اینجوری ازار داده؟
این شیطان پدر بی رحم را اعدام کنید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
این شیطان پدر بی رحم را اعدام کنید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
این آدم سنگدل رو از جامعه دور نگه دارید
Iran (Islamic Republic of)
حنا
۱۵:۵۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام.بایدفکری به حال جامعه کردفکری اساسی.هرروزشاهداتفاقات شوم وناخوشایندهستیم مخصوصانسبت به کودکان.اگرالان خانوادهاومسئولان نخواهندقاطعانه ومدبرانه جلوی اینطورمسائل بایستندمتاسفانه کاربه جاهای بدترووحشتناک تری میرسه به طوری که کل جامعه بااون درگیرمیشن
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
چرا با قرار وثیقه ازاد میشه؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
چرا با قرار وثیقه ازاد میشه ؟؟؟
Netherlands
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
متاسفم برای چنین پدریکه به بچشم رحم نمیکنه.اعدامش کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۰۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
اعدام در ملاعام موافقم
Iran (Islamic Republic of)
آسمان
۱۵:۰۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
توكشورهايي اروپايي ازجمله سوئد حقوق اجتماعي در مرحله اول به كودك بعد به همسر ودرآخر به مرد ميرسد اين كودك چگونه ميتواند با چنين پدري زندگي كند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
بایستی قانونی وضع شود که هیچ کس جرات کودک آزادی رو نداشته باشد .بایستی صلاحیت نگهداری ازچنین پدرو مادرهایی گرفته شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
پدر بی رحم باید هرچه سریع اعدام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
اون پدر نامردی که دم دقیقه زن رو زجر میده باید باید همسر سکوت کنه باید این پدر و همسر را اعدام کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
این پدر خیلی بی رحمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام کسی نمیتونه قضاوت کنه بین مادر وپدر چی گذشته.اما ای ن وسط یه بچه قربانی جنون آنی یک نامرد شده. بنظر من باید در ملا عام با قمه بزنن فرق سرش طوری که سرش به دونیم بشه.شاید درس عبرتی بشه واسه بقیه.فقط مجازات سخت خواهشا.من مادرم از ته دلم واسه این بچه معصوم گریه کردم.خدا ازش نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
تقصیرمادرش هم هست چه ربطی داره که بچه ترک میکنی وبری اونم دختری با اون وضعیت که به محبت بیشتری نیازداره، درضمن اون پدرسنگدلش هم بایدبه اشد مجازات برسه تا درس عبرتی باشه برای بقیه مردان بی مسولیت وسنگدلی مثل این مرد،درضمن در چنین مواردی هم که پدرصلاحیت نداره ولیاقت نگهداری رو نداره قانون بایدتصمیم ویژه ای بگیره وقانون حزانت بچه که به عهده پدراست وبزاره کنارچون طفل معصوم گناه داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
پدر سنگدل باید با بدترین برخورد و اشد مجازات گردد
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۲:۵۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
اینقدر باقمه بزنن توسرپدرش تابمیره روانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید راه حل اساسی رو پیدا کرد.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۲:۳۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
مادری هم که بچه معلول و بچه شش ساله خودشو رها میکنه برای اینکه پای یه زن دیگه وسطه
خیلی بی رحمه
اونم بویی از مادری نبرده
توچرا بچه هاتو ول کردی
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۲۳:۱۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
هیچکی تو زندگیشون که نبوده شاید مادره بخاطربچهاش همه کاری کرده ولی زندگیش بهتر نشده اگه بد بود که دخترش رو میبرد بهزیستی وازش ۱۶ سال مراتبت نمیکرد حتما دیگه تحملش تموم شده خواسته با رفتنش تلنگری به شوهرش بشه خدا جای حق نشسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید شدیدا مجازات بشه,من اونجا بودم قیمه قیمه اش میکردم
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۲:۱۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
بنظر من مقصر اصلی مادرش هست که بچه رو ول کردورفت....
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۲:۵۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
وجودش خطرناکه این پدر بی رحم
Iran (Islamic Republic of)
س
۲۳:۲۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
ولی به نظر من نه چون مادرا واسه بچهاشون بیشتر وقت میزارن دل نگرانترن ولی وقتی یه زن دیگه طاقتش تموم میشه راهی براش نمیمونه که ول میکنه میره اونم زنی که خودش باید آواره بشه خونه یکی واسشم سخته که بچهاش رو ببره باهاش کسی طعنه بزنه سربارشون شده خدا کمک همه خونوادها بکنه که آرامش به زندگیاشون برگرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
جدایی از این موضوع که بحث در موردش بسیار زیاد است. اکثر افراد درخواست اعدام دارند! چرا؟! اکثر اینهایی که با اعدام خوشحال میشوند و روانشان آرام میگیرد باید هرچه سریع تر به یه روان پزشک مراجعه کنند و تحت درمان قرار بگیرند چرا که تجویز کشتن از خود عمل کشتن وحشتناک تر و هولناک تره.
در چنین شرایطیه که بنده همیشه گفتم: نود درصد جامعه ی ما نیاز به مشاور روانی دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
به نظر من باید این پدر را به بیمارستان روانی تحت معالجه قرا ر بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
وقتی فهمیدم که این دختر معصوم فقط معلولیت جسمی دارد اول خوشحال شدم ولی بعد خیلی ناراحت شدم برای اینکه فهمیدم ذهن سالمش خیلی خوب این بی رحمی پدر و دنیای اطرافش را درک میکند پس ای کاش نمیفهمید تا کمتر درد بکشد
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۲:۰۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
این نشانه این هست که مادران در منزل خوب شوهر داری خانداری بچه داری بلد نیستند که چه کاری بکنند تا یک مادره خوب باشند ویک زن خوب برای شوهر خود اینها از دست رفت به همین خاطر هست که اختلافات خانوادگی الان زیاد شده در جامعه اسلامی چونکه زندگی به سبک اسلامی نداریم این نشانش هشت کودک ازاری در خانواده توسط پدر یا مادر.
Iran (Islamic Republic of)
هاشم
۱۲:۰۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
از قوه قضاییه عاجزانه تقاضا داریم اشد مجازات را برای کسی که افکار عمومی را جریحه دار کرده در نظر بگیرند و این پدر اعدام
Iran (Islamic Republic of)
هاشم
۱۲:۰۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
از قوه قضاییه عاجزانه تقاضا داریم اشد مجازات را برای کسی که افکار عمومی را جریحه دار کرده در نظر بگیرند و این پدر اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
از قوه قضاییه عاجزانه تقاضا داریم اشد مجازات اعدام در نظر بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۲:۰۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
این نشانه این هست که مادران در منزل خوب شوهر داری خانداری بچه داری بلد نیستند که چه کاری بکنند تا یک مادره خوب باشند ویک زن خوب برای شوهر خود اینها از دست رفت به همین خاطر هست که اختلافات خانوادگی الان زیاد شده در جامعه اسلامی چونکه زندگی به سبک اسلامی نداریم این نشانش هشت کودک ازاری در خانواده توسط پدر یا مادر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
خدایا خیلی دردناکه اون بچه چه رنجی کشیده این پدر نیست بی رحمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
از قوه قضاییه خواهشمندم هرچه زودتر حکم پدر بی رحم را اعلام کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
بی وجدان چرا آخه با بچه خودت اینکارو کردی باید خودت هم زجر کش بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
اعدام = زجرکش
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۲:۰۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
خدایا ظلم تاکی این پدر وجدان مگه نداشته چرا با فرزند خودش اینکارو کرد. اعدام باید بشه این پدر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
اعداممممممممم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۴۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
گردن زدن کمترین مجازات برای این آدم هاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید همان بلایی که سر دختر معصوم اورده سر خودش هم بیارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید همان بلایی که سر دختر معصوم اورده سر خودش هم بیارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
این پدر شرور و سنگدل را اعدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
نمی خواهم هیچ چیزی در مورد پدر بگویم چون خود خانواده اش در موردش تصمیم می گیرند. ولی جامعه ما از لحاظ روانی و معنوی بسیار آسیب دیده است که مطمئنا به غیر از مسایلاقتصادی یکی از موارد تاثیرگذار محیط های مجازی می باشد.
جدی بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
ای داد بیداد
چه خبرهایی جدیداً می خونم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۲۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
خدا ازش نگذره چنین پدرانی که نام پدررولکه دارمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
بعضی پدرها ،بچه هاشون رو اذیت میکنند وحتی می کشند ومیگن خوب کردیم پدرهستیم باید این پدر را اعدام کنند اعدام اعدام اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
بعضی پدرها ،بچه هاشون رو اذیت میکنند وحتی می کشند ومیگن خوب کردیم پدرهستیم باید این پدر را اعدام کنند اعدام اعدام اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
این پدر را باید در ملاعام اعدام کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
اعدامش کنید این بی وجدان رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
حکم این پدر سنگدل اعدام فقط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
اعدام هرچه زودتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
خدا ازش نگذره این پدر رو
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۱۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
اعدام فقط فقط فقط
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۰۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید شدیدا مجازات بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
انشالله به سزای اعمالت میرسی بی رحم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
اعدام در ملاعام هرچه زودتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
انشالله این پدر بی وجدان هرچه زودتر اعدام میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
سنگدل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
این پدرو اعدامش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
اگه اونجا بودم اعدامش میکردم بی رحم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید پدر بی رحم سنگسار بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
فقط اعدام دل ادم خنک میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
سنگدل بی رحم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
اول شکنجه بعد اعدام. بیچاره دختر اون موقع چی کشیده.
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۱۰:۲۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
مشکل روانی داره این پدر .
باید تو بیمارستان روانی ها ببندنش به تخت و غذاش فقط قرص و دارو باشه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
امیدوارم هر چی زودتر خوب بشه و به اهدافش برسه و پدرش رو به کلی فراموش کنه.من نمیفهمم چطور یه پدر میتونه پاره تنش رو اینطوری وحشیانه شکنجه کنه و دلیلش فقط این باشه که زنش رو برگردونه خونه!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید همون کاری رو که بااین دختر بیگناه کرده انجام بدهند تا طعم شکنجه رو بچشه
Netherlands
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
این پدر بی رحم باید اعدام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
اعدامش کنید این پدی سنگدل رو