طبق یک تحقیق ملی، فقر در افغانستان به شدت افزایش یافته است و بیش از نیمی از جمعیت این کشور اکنون زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، طبق یک تحقیق ملی، فقر در افغانستان به شدت افزایش یافته است و بیش از نیمی از جمعیت این کشور اکنون زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

بر اساس نتایج تحقیقات مرکز شرایط زندگی افغانستان (ALCS) که ۲۱ هزار خانواده در آن شرکت داشتند، در حدود ۵۵ درصد از افغان‌ها در سال ۲۰۱۶-۲۰۱۷، درآمد روزانه یک دلاری نداشتند تا برای تهیه غذا، لباس، مسکن و یا تحصیلات هزینه کنند. این آمار در سال ۲۰۱۱-۲۰۱۲، ۳۸ درصد و در سال ۲۰۰۷-۲۰۰۸ در حدود ۳۴ درصد بود.

نماینده بانک جهانی در افغانستان در تحلیل این تحقیق نوشته است: «میزان فقر شدید نشان‌دهنده تاثیر رشد رکود اقتصادی، افزایش فشار‌های جمعیت شناسی و وخیم شدن شرایط امنیتی است که این موارد همگی در اقتصاد و جامعه‌ای فقیر همراه شده‌اند که در آنجا سرمایه انسانی ده‌ها سال به دلیل جنگ و بی‌ثباتی دچار فرسایش شده است.»

پس از آغاز خروج نیرو‌های نظامی بین المللی در سال ۲۰۱۲، کمک‌های امنیتی و مدنی نیز کاهش یافت و در نتیجه رشد سالانه افغانستان از ۹.۴ درصد در میان سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۲، به ۲.۱ درصد در میان سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ رسید.

طبق گزارش بانک جهانی، همچنین با افزایش جمعیت و رشد سه درصدی به طور سالانه، منابع نیز به میزان بیشتری میان مردم تقسیم شده است. در نتیجه سرانه تولید ناخالص داخلی این کشور با کاهش نسبت به سال ۲۰۱۲، در سال ۲۰۱۶ به ۵۶۲ دلار رسیده است.

انتهای پیام/

نیمی از جمعیت افغانستان زیر خط فقر هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
خدا خودش کمک کنه
آخرین اخبار