فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: همایش ملی پیشرفت پایدار، رهیافت تاریخ و فرهنگ و تمدن دارالولایه سیستان ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت در زاهدان و منطقه سیستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سردار معروفی فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان  افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سال گذشته همایش ملی نقش بلوچستان در دفاع از ایران اسلامی را برگزار کرد و امسال نیز با هدف کمک برای برون رفت سیستان از وضعیت موجود اقدام به برگزاری همایش ملی پیشرفت پایدار رهیافت تاریخ و فرهنگ و تمدن دارالولایه سیستان می‌کند.

وی با بیان اینکه این همایش علمی ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، تصریح کرد: تبیین زمینه‌های پیشرفت پایدار سیستان، مطرح کردن افتخارات ملی مردم این منطقه، ظرفیت‌های مردمی سیستان، نقش و جایگاه ژئوپلیتیک این منطقه از کشور که به تعبیر مقام معظم رهبری "تنگه احد" شناخته شده است از مهمترین اهداف برگزاری این همایش ملی و علمی است.

وی با بیان اینکه ۶ محور اصلی در این همایش تعریف شده است، اظهار داشت: خروجی این همایش اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای برون رفت سیستان از مشکلات پیش‌رو خواهد بود که مهمانان کشوری و استانی در این زمینه به تبادل نظر خواهند پرداخت.

سردار معروفی رویکرد کارگاهی به جای سخنران محوری را وجه تمایز این همایش با دیگر همایش‌ها خواند و گفت: مراسم افتتاحیه این همایش روز ۲۰ اردیبهشت در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار می‌شود و صاحبنظران مباحث خود را در قالب کارگروه‌های مختلف طرح خواهند کرد، اما در روز دوم همایش تمامی اعضای شرکت کننده در همایش به منطقه سیستان سفر خواهند کرد تا از نزدیک مشکلات و ظرفیت‌های این منطقه را مشاهده کنند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: برای آن که برگزاری این همایش‌ها خروجی کاربردی داشته باشد تصمیم گرفتیم تا دبیرخانه دائمی همایش‌های سیستان و بلوچستان را به منظور مطالبه‌گری تصمیمات گرفته شده راه‌اندازی کنیم تا از این طریق نتایج به دست فراموشی سپرده نشود.

افتتاح ۱۱۴ پروژه محرومیت‌زدایی در سیستان و بلوچستان

سردار معروفی همچنین به افتتاح ۱۱۴ پروژه محرومیت‌زدایی به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی خبر داد و گفت: خداوند را شاکریم این مجموعه در سپاه مشغول خدمت به مردم شریف و نجیب استان با شعار خدمت بی منت است.

وی ادامه داد: در این روز شاهد افتتاح ۵۱ پروژه محرومیت‌زدایی با اعتبار ۷۲۸ میلیون تومان، ۵۰ پروژه اقتصاد مقاومتی با اعتبار ۵۳۷ میلیون تومان و ۱۳ پروژه جهادی با اعتبار ۱۴۱ میلیون تومان در سطح استان پهناور سیستان و بلوچستان هستیم.

سردار معروفی با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه‌ها رای ۲۸۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است، افزود: توجه به اقتصاد کوچک و زودبازده یکی از اهداف اصلی در اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است تا معیشت خانواده‌ها در شرایط تحریم و تنگنا‌های اقتصادی کلان از این طریق برطرف شود همان طور که تأکید مقام معظم رهبری نیز برای برون رفت از مشکلات معیشتی مردم همین بوده است. ضمن اینکه سرمایه‌گذاری روی اقتصاد‌های کم هزینه و زوربازده در نهایت منجر به پیشرفت اقتصاد کلان کشور نیز می‌شود.

افتتاح بیمارستان صحرایی مولوی جنگی‌زهی

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در ادامه از افتتاح بیمارستان صحرایی در بخش دشتیاری چابهار به نام یکی از شهدای روحانی وحدت استان یعنی مولوی جنگی زهی خبر داد و گفت: این بیمارستان با توانمندی بسیج جامعه پزشکی سپاه، قرارگاه قدس، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان احداث شده است که دارای بخش‌های رادیولوژی، آزمایشگاه، اتاق عمل، کلینیک تخصصی و عمومی، اورژانس، داروخانه و بخش بستری است.

وی ادامه داد: ۵۶ پزشک متخصص و ۱۳۷ نیروی پرسنل درمانی در این بیمارستان به مردم شریف منطقه دشتیاری خدمت‌رسانی خواهند کرد که این نیرو‌ها با روحیه بسیجی و جهادی در قبال این خدمت حتی یک ریال نیز دریافت نمی‌کنند.

سردار معروفی خاطرنشان کرد: از سال ۸۸ راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی در سیستان و بلوچستان با عزم شهید شوشتری از منطقه کورین آغاز و ۴۸ بیمارستان صحرایی در این استان راه‌اندازی شد که تا کنون یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در این بیمارستان‌ها بستری و معاینه شدند. همچنین ۱۴ هزار و ۸۶۵ نفر عمل جراحی و زایمان انجام دادند و ۹۷۰ نفر از شهرستان‌های استان به مرکز و یا به شهر‌های دیگر اعزام شده‌اند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: وجود بیمارستان‌های صحرایی از افتخارات ارزشمند مجموعه درمان و سلامت سپاه است و در این مجموعه سیستان و بلوچستان تنها استانی است که سازه بیمارستان صحرایی سیار دارد و این به دلیل نیاز شدید استان به خدمات درمانی است که با هزینه حدود ۶ میلیارد تومان ایجاد شده است.

انتهای پیام/ع

 

برچسب ها: سپاه ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار