نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: آمریکایی‌ها با نادیده گرفتن اخلاق بین المللی به تعهدات برجام پایبند نبودند در حالی که باید تمامی طرفین به این توافق پایبند بوده و برای تحقق آن تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: ایران از دیرباز عضو رسمی جامعه علمی جهان است و حق بر این بود که اجازه استفاده از انرژی هسته‌ای را به این کشور می‌دادند چرا که جمهوری اسلامی خواستار بهره گیری از آن در عرصه‌های درمان و کشاورزی بود.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: بر اساس فتوای رهبر معظم انقلاب، جمهوری اسلامی ایران با استفاده از انرژی هسته‌ای در راه آدم کشی مخالف است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با وجودی که آن همه اجلاس ۵+۱ برگزار و توافقی نیز در رابطه با مساله انرژی هسته‌ای انجام شد، اما با توجه به تحولات سیاسی بوجود آمده در آمریکا این کشور به طور کل مسائل اخلاقی را نادیده گرفته و زیربار برجام نرفتند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: علاوه بر نادیده گرفتن مسائل اخلاقی تلاش کردند بر تحریم‌های قبلی علیه جمهوری اسلامی نیز بیفزایند.

آیت الله سلیمانی تاکید کرد: نقش مردم ما در این قضیه خواستن حقوق مسلم ملی شان است، زیرا دانش هسته‌ای ایران تقلیدی نبوده و بومی است و حق خودمان می‌دانیم تا از این دانش بومی دفاع کنیم.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه ایران از قبل عضو جامعه علمی جهان بوده حق مسلم ماست تا از انرژی هسته‌ای بهره‌مند باشیم.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: مردم اگر این مطالبه را داشته باشند قدرتی نیست تا در برابر قدرت آنان قد علم کند.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: نتیجه ورود قوی مردم برای احقاق حقشان برد بیشتر منطق مسئولان و بسته شدن دهان یاوه گویان جهانی است.

انتهای پیام/ع

نقش مردم ما در این قضیه خواستن حقوق مسلم ملی شان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار