گلوبال ریسرچ: پایین بودن آمار بیکاران در آمریکا افسانه است

گلوبال ریسرچ در مطلبی نوشت میزان بیکاری در آمریکا با آنچه در گزارش‌های دولتی ارائه شده است، تفاوت زیادی دارد.

گلوبال ریسرچ: پایین بودن آمار بیکاران در آمریکا افسانه استبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گلوبال ریسرچ در گزارشی با عنوان «پایین بودن آمار بیکاران در آمریکا افسانه است و فقط با تحریف تعاریف و دستکاری در داده امکان پذیر است» نوشت: ارزیابی جان ویلیامز، کارشناس اقتصادی، نشان می‌دهد میزان بیکاری در آمریکا با آنچه در گزارش‌های دولتی ارائه شده است، تفاوت زیادی دارد.

بنابر این گزارش، تحلیلگران برجسته اقتصادی همچنان بر افسانه پایین بودن آمار بیکاری در آمریکا تاکید می‌کنند،

نیویورک تایمز در گزارشی در یکی از شماره‌های اخیر خود نوشت بیکاری به کمتر از ۴ درصد رسید که یک نقطه عطف است. این روزنامه مدعی شد کاهش بیکاری به این رقم، حاکی از یک بازار کار قوی است.

اما واقعیت درست برخلاف این است. ترامپ با افتخار درباره گزارش جعلی روز جمعه وزارت کار در صفحه اش در توئیتر نوشت: «(بیکاری) به سه ممیز نه دهم درصد تنزل کرد. بیکاری ۴ درصدی پایان یافت.»

در ادامه این گزارش آمده است: اوضاع برای طبقه مرفه آمریکا، هرگز بهتر از این نبوده است. اما سرخوردگی دیرینه شهروندان (عادی) ادامه دارد. جان ویلیامز، کارشناس اقتصادی، آمار ماهانه بیکاری را بر اساس نحوه ارزیابی بیکاری در سال ۱۹۸۰ رد می‌کند.

در این گزارش افراد بدون شغل که جویای کار هستند، از جمله بسیاری از افراد بیکاری که پس از ماه‌ها دست از تلاش برای یافتن شغل برداشته اند، لحاظ نشده اند. بیشتر فرصت‌های شغلی ایجاد شده، مشاغل کم درآمد، بدون مزایا یا با مزایای کم و موقت یا پاره وقت هستند. در گزارش‌های ماهانه دفتر اداره کار آمریکا تصویر واقعی بیکاری کشور مخفی نگه داشته شده است، و این گزارش‌ها حاکی از شرایط باثبات شغلی نیست.

ارزیابی اخیر ویلیامز که دقیق‌ترین تصویر درباره بیکاری را ترسیم می‌کند، نشان می‌دهد میزان بیکاری در آمریکا با آنچه در گزارش‌های دولتی ارائه شده است، تفاوت زیادی دارد.

ویلیامز با اشاره به «تضعیف رشد اقتصادی سالانه و توسعه نیافتن اقتصاد» در این خصوص گفت: «الگوی رشد واقعی سالانه متغیر و متزلزل در بخش ساخت و ساز به همان گونه‌ای بود که در دوران منتهی به رکود اقتصادی در سال ۲۰۰۷ مشاهده شد.»

پل کریگ رابرتز، کارشناس اقتصادی، گزارش ماهانه وزارت کار درباره آمار بیکاری را یک «شوخی بد» می‌داند. دیوید استاکمن، تاجر سابق، گفت: این گزارش‌های جعلی اقتصادی در واقع مبتنی بر دروغ‌های نهادینه شده مربوط به حباب اقتصادی در وال استریت و بانک مرکزی تا زمان از بین رفتن این حباب هاست.

در انتهای این مطلب آمده است: در گزارش‌های ماهانه مربوط به آمار بیکاری، ناامیدی و سرخوردگی در بازار کار و شرایط اسفناک اقتصادی بیشتر مردم نشان داده نشده است. شرایط اقتصادی به جز برای طبقه مرفه آمریکا، کاملاً با تصویری که دولت و رسانه‌های بزرگ این کشور ترسیم کرده اند، متفاوت است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار