«صائب عریقات»، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، از جامعه بین‌المللی خواست مراسم افتتاحیه سفارت جدید آمریکا در قدس اشغالی را تحریم کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهووا، «صائب عریقات»، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف)، روز دوشنبه با صدور بیانیه ای از جامعه بین المللی خواست مراسم افتتاحیه سفارت جدید آمریکا در قدس اشغالی را تحریم کنند.

عریقات در این بیانیه اظهار کرد: «از آنجایی که واشنگتن همچنان سیاست تشویق هرج و مرج و نادیده گرفتن سازمان ها و قوانین بین المللی را ادامه می دهد، ما از تمامی هیئت های دیپلماتیک، سازمان های اجتماعی و مقامات مذهبی می خواهیم مراسم افتتاحیه سفارت جدید آمریکا در قدس را تحریم کنند تا با این کار به یک تصمیم غیرقانونی و همچنین اشغال گری ها و سیاست های استعمارگرایانه اسرائیل مشروعیت نبخشند.»

این دیپلمات فلسطینی همچنین افزود: «افرادی که در این مراسم شرکت می کنند، یک پیام  شوم را مخابره خواهند کرد؛ پیامی که نشان دهنده نقض آشکار قوانین بین المللی و حقوق مردم فلسطین است.»

رسانه های صهیونیستی دو روز پیش اعلام کردند «دیوید فریدمن»، سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی، دعوتنامه هایی را برای شرکت در مراسم افتتاحیه سفارت جدید این کشور در قدس صادر کرده است. قرار است مراسم افتتاحیه سفارت جدید واشنگتن در قدس اشغالی در 14 مه  (24 اردیبهشت) همزمان با «روز نکبت» برگزار شود. احتمال حضور دونالد ترامپ نیز در این مراسم وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار