رئیس جمعیت هلال احمر بندرماهشهر به تشریح برنامه‌های هفته هلال احمر در این شهرستان پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یاسر زائری،  رئیس جمعیت هلال احمر بندر ماهشهر گفت: برنامه های هفته هلال احمر در شهرستان شمل استقرار اکیپ سلامت در مصلی نماز جمعه این شهرستان و اخذ آزمایشات فوری از نمازگزاران، اعزام گروه های سلامت به روستاهای بخش مرکزی و همچنین به صدا در آمدن زنگ سلامت در برخی مدارس شهرستان است.

وی افزود: گروهی متشکل از پزشکان، دامپزشکان، امدادرسانان و خیرین تحت عنوان جمعیت داوطلبان در این نهاد راه اندازی شده است که وظیفه امدادرسانی رایگان و تامین مایحتاج  قشر بی بضاعت و فقیر شهرستان را برعهده دارند.

زائری بیان داشت: در برخی حوادث طبیعی و غیرطبیعی اعم از سیل، زلزله، ریزگردها، حوادث جاده ای و  غیرجاده ای همواره جمعیت هلال احمر با به‌کارگیری نیروهای متخصص در تلاش بوده تا پیشتاز خدمات رسانی به عوامل حادثه دیده باشد.

وی با اشاره به بیشترین خدمات رسانی این سازمان عنوان کرد: بیشترین خدمات رسانی های این جمعیت مربوط به حوادث جاده ای به‌ویژه در محور بندرماهشهر هندیجان بوده است که امیدواریم مسئولان امر همت خود را جهت تکمیل هرچه سریعتر این جاده به کار بگیرند تا دیگر شاهد حوادث ناگوار در این محور نباشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر بندرماهشهر در پایان گفت: سال ها است پیگیر احداث یک پایگاه امداد و نجات جاده ای در محور بندرماهشهر به هندیجان هستیم و حتی یک فرد خیر بومی  مسئولیت احداث ساختمان این مرکز را بر عهده گرفته است؛ اما متاسفانه تاکنون علیرغم تلاش های فراوان، به دلیل واگذارنشدن زمین از سوی منابع طبیعی موفق به برپایی این ایستگاه نشده‌ایم.

انتهای پیام/م

لزوم احداث پایگاه امداد و نجات جاده ای در ماهشهر

برچسب ها: هلال احمر ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.