مدیر امورباغبانی سازمان جاد کشاورزی استان از تولید سالانه ۸۰۰ هزار اصله نهال مجوزدار و گواهی شده در استان زنجان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛بهنام اوجاقلو مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از تولید سالانه حدود ۸۰۰ هزار اصله نهال مجوزدار و گواهی شده در استان زنجان خبر داد و گفت: با نظارت جدی بر نهال‌های تولیدی نهالستان ها از تولید و عرضه نهال بی کیفیت در استان جلوگیری می شود به طوری که طی چند سال اخیر تعدادی از نهالستان های استان به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم از چرخه تولید خارج شده است.
اوجاقلو با اشاره به عدم وجود نهالستان فاقد مجوز در استان زنجان افزود: در حال حاضر تمام نهال های تولیدی در استان گواهی شده بوده و از طریق 9 نهالستان مجوزدار تولید و توزیع می شود.
وی با بیان اینکه نهالستان های دارای مجوز در استان زنجان ملزم به عرضه نهال شناسه دار در بازار هستند و هیچ نهالستانی حق توزیع نهال فاقد لیبل را ندارد، خاطرنشان کرد: توزیع نهال بدون شناسه در استان در صورت مشاهده غیر مجاز تلقی شده و با عاملین برخورد می شود.
اوجاقلو با اشاره به اینکه در راستای جلوگیری از توزیع نهال بی کیفیت و غیر مجاز در استان زنجان در قالب نشستی تولید کنندگان نهال استان به فروشندگان معرفی شدند، بیان داشت: فروشندگان نهال همچنین ملزم به اخذ کارت شناسایی از نظام صنفی کارهای کشاورزی استان شدند.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به ورود و خروج نهال از استان توسط فروشندگان  افزود: به منظور جلوگیری از ورود نهال غیر مجاز به استان نیز نهال ها‌ی وارداتی علاوه بر لیبل‌‎دار بودن باید دارای گواهی بهداشت از حفظ نباتات استان مربوطه باشند.
انتهای پیام/ن

 

هیچ نهالستان فاقد مجوز در استان زنجان وجود ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.