سالانه به طور متوسط ۳۰ تن محصول نمدی در استان چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

تولید سالانه ۳۰ تن محصول نمدی در چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه به طور متوسط ۳۰ تن محصول نمدی در این استان تولید می‌شود.
 
مهرداد رئیسی افزود: ظرفیت افزایش این میزان تولید به ۴۰ تن در سال هم وجود دارد.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۱۰ تن از محصولات نمدی چهارمحال و بختیاری به کشور‌های آمریکا، هلند و ترکیه صادر شد که ۲۰۰ هزار دلار ارز آوری به همراه داشت.

رئیسی ادامه داد: در این مدت بخشی از زیور آلات سنتی این استان هم به صورت چمدانی برای نمایشگاه‌های خارج از کشور ارسال شد که ارز آوری آن حدود ۹۰ هزار دلار بود.

وی با بیان تولید عمده محصول نمد چهارمحال و بختیاری در شهرستان های شهرکرد و بروجن گفت: در حال حاضر ۵۰۰ نفر در کارگاه‌های سنتی و نوین تولید نمد در استان مشغول به فعالیت هستند.

رئیسی، توسعه صنایع دستی در مناطق روستایی دارای جمعیت بیکار با آموزش و مهارت افزایی، معرفی صنایع دستی از جمله نمد، بافته‌های داری و سرمه در نمایشگاه‌های خارج از کشور، و هم‌اندیشی با صادرکنندگان کشور و ایجاد تشکل‌های صادراتی برای صدور این محصولات را از برنامه‌ها و اولویت‌های کاری برای توسعه تولید، اشتغال و درآمدزایی در این بخش بیان کرد.
 
انتهای پیام/ز

ظرفیت تولید سالانه ۴۰ تن نمد در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار