مدیر جهاد کشاورزی بابل از برگزاری دهکده الگویی سبزی و صیفی در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید احمد طاهری مدیر جهاد کشاورزی بابل با اشاره به اجرای طرح مشارکتی دهکده الگویی سبزی و صیفی تحت عنوان سبزیکاری ارگانیک و مبارزه با آفات و بیماری‌های سبزی و صیفی گفت: انتخاب مکان مناسب از نظر نور، نوع زمین، باد، دسترسی به آب، ابزار و کمپوست، آزمایش خاک برای بهبود خاک، تهیه بذر و گیاهان ارگانیک از مؤسسات و فروشندگان معتبراز نکات مهم در تولید محصول سالم و ارگانیک است.

وی  آشنایی بهره برداران با روش سبزیکاری ارگانیک و مبارزه با بیماری‌های سبزی و صیفی از اهداف اجرای دهکده الگویی سبزی و صیفی در این شهرستان اعلام کرد .

مدیر جهاد کشاورزی بابل گفت: فرو رفتگی بافت گیاه درمحل حمله قارچ عامل بیماری و حمله به ریشه و طوقه گیاه از بارزترین نشانه بیماری‌های سبزی و صیفی است.

وی در باره مبارزه زراعی با با آفات و بیماری‌های سبزی و صیفی افزود: مبارزه زراعی شامل، کشت جالیز درخاک‌های سبک، تناوب با غلات، حذف علف‌های هرز و نـابودی بقایـای گیـاهی آلـوده، جلـوگیری از تماس مستقیم آب با بوته ها، حتی الامکان کاهش مقدار آب آبیاری و افزایش دفعات آبیاری است.

انتهای پیام /ر

تولید محصول سالم و ارگانیک علیه آفات  در بابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار