استاندار گیلان با بیان اینکه آمادگی راه‌اندازی پرواز رشت-باکو-آستراخان را داریم گفت: این اقدام می‌تواند در افزایش ارتباط تجاری و سفرهای تفریحی دو کشور ایران و روسیه اثرگذار باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مصطفی سالاری، استاندار گیلان امروز در دیدار با نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور همکاری با دولت‌های منطقه خزر، به آمادگی گیلان برای ایفای نقش در تقویت روابط ۲ جانبه اشاره کرد و گفت: در راستای توسعه روابط و افزایش حجم مبادلات تجاری با روسیه از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

وی فعالیت کارگروه مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه را زمینه ساز ایجاد تحول در مناسبات اقتصادی تجار و بازرگانان گیلانی و استان‌های جنوبی روسیه اعلام کرد و افزود: در حال حاضر اراده جدی مقامات دولتی دو کشور برای بهره گیری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی یکدیگر مشهود است و بنا داریم از فضای موجود به بهترین نحو برای شکوفایی اقتصادی استان بهره ببریم.

استاندار گیلان با بیان اینکه گیلان می‌تواند محور مناسبات همه با جانبه ایران با روسیه باشد، خاطرنشان کرد: ایجاد شعبی از بانک‌های عامل دو کشور در انزلی و آستراخان، تعدیل تعرفه‌های گمرکی، تلاش برای تقویت تعامل تجار ایرانی و روسی با محوریت سرای تجاری ایرانیان در آستراخان، از مواردی است که می‌تواند روند مبادلات تجاری دو کشور را تسهیل کند.

سالاری وی بر تسریع هرگونه اقدام برای توسعه روابط تجاری تأکید و تصریح کرد: راه اندازی پرواز رشت – باکو - آستراخان می‌تواند در افزایش ارتباط تجار ۲ کشور و نیز سفر‌های تفریحی تأثیرگذار باشد و آمادگی داریم که برای تسهیل این بخش و تداوم آن نصف ظرفیت این پرواز را به صورت چارتر در نظر بگیریم.

در این دیدار که سفیر روسیه در ایران، سرکنسول روسیه در رشت و نماینده داغستان روسیه نیز حضور داشتند، رمضان عبدالطیف اف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور همکاری با دولت‌های منطقه خزر طبیعت گیلان را همانند طبیعت قفقاز توصیف کرد و گفت: ۲ ملت روسیه و ایران دوستی قدیمی با یکدیگر دارند و ارتباط مستمر و صمیمیت رهبران ۲ کشور نشانگر آن است.

وی با بیان اینکه هرچقدر تحریم‌ها از سوی کشور‌های مختلف بیشتر شود ما کار خود را با یکدیگر ادامه می‌دهیم، افزود: فضای بسیار مثبتی برای گسترش روابط بین ۲ کشور فراهم است و باید به صورت عملیاتی نیز مشاهده شود.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور همکاری با دولت‌های منطقه خزر با اشاره به اینکه در بین استان‌های روسیه، آستراخان با استان‌های ایران ارتباط بیشتری دارد، گفت: همایش گسترش روابط استانی در شهر آستراخان به زودی برگزار می‌شود که امیدواریم شاهد حضور نمایندگان استان گیلان باشیم.

عبدالطیف اف به سفر هیئتی از سراتف به استان گیلان در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد و افزود: امیدواریم تبادل خوبی بین استان گیلان با استان‌های داغستان نیز فراهم شود.

وی به روابط نزدیک منطقه ویژه لوتوس و منطقه آزاد انزلی اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری جلسه ویژه نمایندگان این ۲ منطقه برای استفاده از سرمایه‌های موجود می‌تواند بسیار موثر باشد.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه با اشاره به وجود قابلیت‌های بسیار در منطقه خزر تصریح کرد: ارائه خدماتی از قبیل ایجاد یک تعرفه و صنعت واحد، اپراتور ملی و بیمه محصولات در توسعه اقتصاد ۲ کشور بسیار حائز اهمیت است.

 

انتهای پیام/ع

رایزنی اقتصادی استاندار گیلان با ۲ مقام روسی در رشت

برچسب ها: استان گیلان ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.