سرپرست پایگاه میراث جهانی تخت جمشید گفت: یک کارگاه و آزمایشگاه مرمت اشیای تاریخی در مجموعه تخت جمشید راه اندازی می‌شود.

افتتاح کارگاه و آزمایشگاه مرمت اشیای تاریخی در تخت جمشیدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمید فدایی سرپرست پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، با اشاره به اینکه امسال تمرکز بر طرح‌های حفاظت و مرمت یکی از اولویت‌های کاری در پایگاه تخت جمشید و پاسارگاد است، گفت: در تخت جمشید چندین کارگاه حفاظت و مرمت راه‌اندازی شده که مهم‌ترین آن در نقش رستم است.

وی با بیان اینکه تجهیز و مستندنگاری این کارگاه  حفاظت و مرمت به اتمام رسیده است، افزود: این کارگاه روی ارزشیابی آسیب‌ها متمرکز شده و تا پس از آن کار حفاظت فنی آغاز می‌شود که کارگاه‌هایی در زمینه مرمت سنگ تخت جمشید در کاخ آپادانا تشکیل شد.

سرپرست پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با اشاره به اینکه کارگاه‌های مرمت سنگ زیر نظر کارشناسان و استادکاران سنتی این امر را دنبال می‌کنند، تصریح کرد: یکی از طرح مهم راه‌اندازی، تجهیز، کارگاه و آزمایشگاه مرمت اشیا در تخت جمشید است که تلاش می‌شود در چند ماه آینده افتتاح شود.

فدایی تصریح کرد: با مشارکت پژوهشکده حفاظت و مرمت اشیای تاریخی فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت اشیای موزه و مخزن موزه تخت جمشید نیز در دست پیگیری است.
انتهای پیام /ت

راه اندازی کارگاه و آزمایشگاه مرمت اشیای تاریخی در تخت جمشید

برچسب ها: میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.