حشد الشعبی هشدار داد هر جریانی به غیر از نیروی مسلح عراق تلاش کند در کرکوک حضور نظامی داشته باشد، با آنها برخورد می کنیم.

با تلاش هر جریانی برای حضور نظامی در کرکوک برخورد می‌کنیمبه گزارش حوزه  تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ مهدی تقی فرمانده گردان ۵۲ حشد الشعبی امروز یکشنبه 16 اردیبهشت اعلام کرد که هر جریانی قصد بازگشت نظامی به کرکوک را داشته باشد، با برخورد قاطع نیروهای بسیج مردمی عراق مواجه خواهد شد.

بر اساس این خبر تقی تأکید کرد که حفظ امنیت استان کرکوک برعهده دولت مرکزی عراق، حشد شعبی و پلیس اتحادیه عراق است.

وی تأکید کرد که نیروهای حشد الشعبی به ویژه در محور شمل آماده اند تا با هر اقدامی برای بازگشت نظامی به استان کرکوک برخورد قاطعی داشته باشد و افزود: با دستی آهنین با هرکسی که تلاش کند که به کرکوک تجاوز کند برخورد خواهیم کرد.

این فرمانده نظامی در حشد الشعبی گفت: نیروهای بسیج مردمی عراق از مناطث طوزخورماتو در بدترین شرایط حفاظت کردند و به مردم کرکوک وعده می دهیم که در صورت تلاش هر جریانی برای بازگشت نظامی به این منطقه با نها برخورد خواهیم کرد و تهدیدهای آنها عملی نخواهد شد.

در پی برگزاری همه پرسی غیرقانونی در اقلیم کردستان عراق در سال گذشته با توجه به حضور نظامی نیروهای پیشمرگه و آسایش کُردی در این منطقه، حیدر العبادی نخست وزیر عراق دستور خارج شدن این نیروها از کرکوک و بازنشر نیروهای مسلح عراقی در مناطق مورد مناقشه را داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار