مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، گفت: برنامه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی با محوریت تبیین معارف قرآن کریم به همت مؤسسات قرآن و عترت در نقاط مختلف استان برگزار شود.

برگزاری سومین هفته قرآن و عترت (ع) در استان ایلام

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;عظیم ایدی مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اعلام کرد: نحوه برگزاری ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان، نحوه توزیع اعتبارات قرآنی و برگزاری سومین هفته قرآن و عترت در استان دستور کار این جلسه است.

وی، بابیان اینکه شانزدهیمن آزمون سراسری قرآن کریم با مشارکت اوقاف و امور خیریه در استان ایلام نیز به نحو مطلوبی و با مشارکت 1750 نفر برگزار شد که استقبال بسیاری خوبی از سوی مردم استان برای ثبت‌نام و حضور در این مسابقات صورت گرفت.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، بابیان اینکه جلسات شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان به‌صورت منظم برگزار خواهد شد، گفت: سه کمیته آموزش عمومی، پژوهش و آموزش تخصصی و تبلیغ و ترویج ذیل این شورا با مشارکت و مسئولیت نهادهای مربوط ه در حال فعالیت هستند.

ایدی، وحدت رویه بین فعالیت‌های قرآنی و دستگاه‌های مختلف فرهنگی، تدوین سند چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی استان، ادغام فعالیت‌ها و اتحادیه و مؤسسات قرآن و عترت، ایجاد دبیرخانه هیئت‌امنای مؤسسات قرآنی و اجرای برنامه‌های مشترک و متنوع در طول سال ازجمله دستاوردهای شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان بوده است.

وی با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه‌های جشن رمضان در سال جاری، یادآور شد: اعتبارات ویژه‌ای در این حوزه در سال جاری اختصاص‌یافته است و در تلاش هستیم که برنامه‌های فرهنگی و هنری و قرآنی با محوریت تبیین معارف قرآن کریم به همت مؤسسات قرآن و عترت در نقاط مختلف استان برگزار شود.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، با اشاره به برگزاری سومین هفته قرآن و عترت در استان ایلام،گفت: پوستر این هفته نیز در حال آماده‌سازی است و لازم است که دستگاه‌هایی که تمایل به مشارکت در برگزاری این هفته در آذرماه سال جاری دارند برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را در این زمینه ارائه دهند.

ایدی، خاطرنشان کرد: برگزاری 6 نمایشگاه قرآنی در مرکز و شهرستان‌های استان، برگزاری محافل انس با قرآن کریم در 10 شهرستان استان، برگزاری مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه با مشارکت صداوسیمای مرکز ایلام در طول 30 شب ماه مبارک رمضان، تجلیل از فعالان قرآن کریم، برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم، اکران فیلم‌های قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ازجمله برنامه‌های جشن رمضان سال جاری خواهد شود.

انتهای پیام/اس

برپایی 6نمایشگاه قرآنی در ایام رمضان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.