رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، گفت: مردم استان ایلام در دوران ۸ سال دفاع مقدس هیچ‌گاه استان خود را ترک نکردند و از کیان و ارزش‌های انقلابی و اسلامی دفاع کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; حجت‌الاسلام حیدر مصلحی اعلام کرد: مردم استان ایلام، مردمی مقاوم هستند که در دوران دفاع مقدس نقش بسیار مهم در راستای دفاع ارزش‌های انقلابی و اسلامی داشتند.

وی، بابیان اینکه استان ایلام یک استان الگو در بحث دفاع مقدس است، ابراز کرد: این استان بزرگ‌ترین ضربه‌ها را در دوران دفاع مقدس دیده اما به معنای واقعی کلمه در برابر تجاوز رژیم بعثی مقاومت داشته و این استان مجموعه‌ای ارزشمند برای نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام مصلحی، بابیان اینکه مردم ایلام مردم در دوران دفاع مقدس روزها در شهر بودند و شب‌ها در کوه‌ها از کیان اسلامی دفاع می‌کردند، افزود: مردم این استان هیچ‌گاه استان خود را ترک نکردند و حق بزرگی گردن ملت ایران دارند

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، ابراز کرد: استان ایلام یکی از استان‌های که ظرفیت بزرگی در بحث راهیان نور با توجه به عملیات‌هایی که در این استان برگزارشده است دارد و یکی از بحث‌هایی که در راهیان نور موردتوجه است بحث مقاومت است که باید به نسل جوان منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه در استان ایلام روحانیون از جمله آیت‌الله حیدری ایلامی، نقش مهمی در ساماندهی نیروها و دفاع از کیان اسلامی داشته‌اند، گفت: ثبت و ضبط رویدادهای دوران دفاع مقدس در استان ایلام ضروری است، این استان بسیار حق بر گردن کشور دارد و باید این افتخارات دوران دفاع مقدس که نقش مهمی در راستای پرورش نیروی انقلابی دارد بیان شود و درحرکت بزرگ‌راهیان نور بازگو گردد.

حجت‌الاسلام مصلحی با اشاره به اینکه یک‌سوم قرآن کریم به تاریخ اشاره دارد، ابراز کرد: بیش از دو هزار آیه در قرآن کریم تاریخ را بیان می‌کنند که باید پیام‌های این آیه‌ها را درک کرده و به‌کارگیریم، اقتصاد مقاومتی در سوره حضرت یوسف و قرآن کریم آمده است که می‌شود از آیات قرآن کریم در راستای توسعه و مقاومت استفاده کرد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، افزود: خداوند از بیان تاریخ در قرآن کریم سه هدف دارد، تاریخ برای عبرت گرفتن، بیان تاریخ برای تعقل کردن و بیان تاریخ برای به حرکت درآوردن احساسات است، در 8 سال دفاع مقدس انواع و اقسام الگوهای مدیریتی در بعد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، معنوی و در سایر حوزه‌ها وجود دارد که بسیار قابل‌توجه است.

وی، با تأکید بر اینکه روحانیت نقش مؤثری در دوران دفاع مقدس داشته است، ابراز کرد: تاریخ در قرآن کریم ابعاد مختلفی دارد که باید تجزیه‌وتحلیل کرد و امروز باید به تاریخ دفاع مقدس پرداخته شود که راهیان نور این تاریخ و عملیات‌های دوران دفاع مقدس برای جوانان بازگو می کند، دوران دفاع مقدس سرمایه بزرگی است که باید نسل جوان را امروز با دفاع مقدس و عقبه 40 سال انقلاب اسلامی آشنا کنیم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، در پایان با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس در مقابل دنیای کفر و استکبار ایستادیم و با همه دنیا جنگیدیم، خاطرنشان کرد: امروز نیز روحانیت معزز نقش مهمی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ارزش‌های انقلابی دارد که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

 

انتهای پیام/اس

 

ضرورت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به جوانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.