معاون رئیس جمهور گفت:مدت مرخصی زایمان زنان 9 ماه است و دولت مصوبه جدیدی در این باره ندارد.

تلاش می‌کنیم هیچ مادری در زندان نباشدبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در حاشیه نشست مدیران کل دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری‌ها که امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه در محل وزارت کشور برگزار شد،‌ با اشاره به مدت زمان مرخصی زایمان زنان اظهار کرد: مدت مرخصی زایمان زنان 9 ماه است، دولت مصوبه جدیدی در این باره ندارد و طبق روال گذشته در این زمینه تصمیم گیری می‌شود.

ابتکار با اشاره به لایحه حمایت از کودکان ادامه داد: در این باره با نمایندگان مجلس مذاکره داشتیم. همچنین نامه‌ای با امضای  معاون حقوقی رئیس جمهور و مولاوردی به رئیس مجلس ارائه دادیم تا روند رسیدگی به آن تسریع و برای حمایت از کودکان و نوجوانان اقدام شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان گفت: مرحله رسیدگی به این لایحه در کمیسیون قضایی به اتمام رسیده و در دستور کار صحن است.

وی با اشاره به لایحه خشونت علیه زنان، بیان کرد: با قوه قضاییه همکاری و نشست های تخصصی خوبی داشتیم، پیشنهادات و نظرات این قوه را شنیدیم و به سند مشترکی رسیدیم همچنین رئیس قوه قول داد این لایحه به زودی به دولت ارسال و به مجلس تقدیم شود.

ابتکار درباره برنامه معاونت زنان برای مقابله با آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد: در سطح پیگیری لایحه، تدوین قانون و سطح آموزش و توان افزایی با وزارت اموزش پرورش همکاری می‌کنیم البته در سال گذشته در حوزه حقوقی هم اقداماتی خوبی صورت گرفته است که ادامه آن را دنبال می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان تاکید کرد: حمایت خاص از اورژانس اجتماعی راهبرد معاونت زنان در خصوص مقابله با آسیب های اجتماعی است . این سیاست از سال قبل شروع شده و از فعالیت سازمان بهزیستی در این باره و مسئله خانه های امن و سلامت به طور خاص حمایت می کنیم چراکه این مسئله موثرترین مداخلات برای کاهش خشونت علیه زنان و خانواده است.

ابتکار بیان کرد: سال گذشته از دو زندان مهم زنان بازدید کردم. در این بازدید فعالیت‌های خوبی برای بهبود شرایط زندانیان انجام شد البته کمبودهایی وجود داشت به هر حال طرح ارمغان 2 با محوریت آزاد سازی زندانیان زنان معسر انجام شد که موفق بود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان یادآور شد: همکاری هنرمندان و سلبریتی ها در اجرای طرح ارمغان 2 قابل توجه بود و امیدوارم برای ماه مبارک رمضان با مشارکت قوه قضاییه بتوانیم ارمغان 3 را دنبال کنیم تا هیچ مادری در زندان نباشد.

وی درباره ضرورت وجود مشاوران مذهبی در زندانها بیان کرد: سازمان بهزیستی این نگاه را با سازمان های مردم نهاد دنبال می‌کند و خواسته شده که خدمات روانشناسی و مددکاری به زندانیان ارائه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار