آدم‌نژاد، گفت: پروژه ترمینال سلام تیرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد و عمده پروازهای مهم از این ترمینال انجام می‌شود.

ترمینال سلام تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد/ انتقال بارانداز تهران به فرودگاه امام(ره) برای کاهش ترافیکبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  شهرام آدم‌نژاد مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در نشست خبری فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام(ره) با اشاره به زمان افتتاح ترمینال سلام اظهار کرد: پروژه "تاکسی وی" یکی از مشکلات موجود در اجرای ترمینال سلام است به همین دلیل از حدود ۱۲ روز پیش اجرای "تاکسی وی" آغاز شده و اواخر خردادماه به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه دهه اول خردادماه امسال کار بنایی ترمینال سلام به پایان می‌رسد، گفت: این پروژه تیرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد و عمده پروازهای مهم از ترمینال سلام انجام می‌شود.

 رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه تلاش می‌کنیم ترمینال سلام بدون هزینه اضافی خدمات ویژه‌ای داشته باشد، تصریح کرد: در روش‌های ترمینال‌داری مشکل داریم، نتوانستیم به خواسته‌های مسافران توجه کنیم. ۱۸ نوع مسافر داریم که به ترمینال می‌آیند و هر کدام نیازهایی دارند، درحالی‌که ما در ترمینال یک هنوز دفتر فکس و ایمیل نداریم، اتاق مادر و کودک وجود ندارد.

آدم‌نژاد، تأکید کرد: ما در ترمینال سلام تا جایی که تولید داخل وجود داشته است هیچ خرید خارجی نداشته‌ایم، البته آنجا به روش DLT اجرا می‌شود که ما فقط معیار فنی ارائه می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اظهار کرد: طرح جامع شهر فرودگاهی و طرح منطقه هوانوردی توسط هیئت مدیره تایید شده است و می‌دانیم در 5 سال آینده در شهر فرودگاهی چه کارهایی می‌خواهیم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در ایران محدودیتی برای زمین نداریم، تصریح کرد: تقریبا به جز مُد دریایی همه مدهای حمل‌ونقل در شهر فرودگاهی وجود دارد. در حال مطالعه برای راه‌اندازی راه‌آهن  غرب به شرق در شهر فرودگاهی هستیم و این خط راه آهن تهران ـ ساوه را به راه آهن تهران ـ قم متصل خواهد کرد.

 رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با تأکید بر اینکه در لجستیک فقط انبارداری مهم نیست، توزیع کالا نیز بسیار مهم است، گفت: تعداد زیادی بارانداز در داخل شهر تهران وجود دارد که ارزش زمین این باراندازها در این مناطق بالاتر از فعالیت اقتصادی است که در آنها انجام می‌شود. به عنوان نمونه در شهر تهران سالانه ۱۵ میلیون تن بار خُرد در باراندازها جابه‌جا می‌شود که می‌توانیم توزیع این میزان بار را به منطقه آزاد فرودگاه امام (ره) منتقل کنیم؛ به همین منظور با شورای شهر و شهرداری تهران مذاکراتی داشته‌ایم تا باراندازهای سطح شهر تهران به مجموعه شهر فرودگاهی امام (ره) منتقل شود.

وی با اشاره به ایجاد شهر سایبری در محدوده منطقه آزاد شهر فرودگاهی، اظهار کرد: در چند سال آینده خیلی از فعل و انفعالات بازار تغییر می‌کند و شاید مفهوم مغازه‌ها و پاساژ‌ها طی یک دهه آینده دستخوش تغییر و تحول شود. از این رو باید زیرساخت شهر سایبری و زیرساخت‌های مهم اقتصادی و غیره فراهم شود.

آدم‌نژاد با بیان اینکه منطقه‌ای ۲۵۰ هکتاری برای شهر سایبری در نظر گرفته‌ایم، گفت: در منطقه ۲۴۰ هکتاری که قرار است مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فرودگاه امام باشد، ۴۰ شرکت پیمانکاری بابت زیرسازی آمده‌اند؛ ۲۵۰ میلیارد تومان در زیرساخت منطقه ۲۴۰ هکتاری تا پایان شهریور انجام می‌شود تا در عرض ۱۸ ماه زیرساخت‌های آب، برق، گاز و... اجرا شود. با این منطقه ۲۴۰ هکتاری آماده سرمایه‌گذاری شود و تلاش می‌کنیم تا پایان خردادماه کنلگ‌زنی منطقه ۲۴۰ هکتاری آغاز شود و به محض شروع فعالیت در ۴ پهنه فراخوان سرمایه‌گذاری خواهیم داشت.

آدم‌نژاد، افزود: ۴۰ هکتار در بخش اداری و تجاری و شهر الکترونیک خواهد بود، مراکز مالی بین‌المللی نظیر بازارهای بورس، بورس نفت، بورس طلا، بورس بیمه و غیره در مجموعه ۲۴۰ هکتاری دفاتر اداری خواهند داشت.

وی اظهار کرد: حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دفتر اداری در مجموعه ۲۴۰ هکتاری ایجاد می‌شود، همچنین همایش‌ها، کنفرانس‌، نشست‌ها و هتل در پهنه ۴۰ هکتاری خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) تصریح کرد: ۷.۴ هکتار پهنه مدیا، انیمیشن، استودیو است که زیرساخت‌های مناسبی خواهد داشت.

وی، تأکید کرد: توجه به پوشاک سنتی ایران مدنظر است، حمایت از کالای ایرانی تفکر می‌خواهد، بنابراین تلاش می‌کنیم صنایع‌دستی خلاق را در این منطقه توسعه دهیم.

آدم‌نژاد از فراخوان سرمایه‌گذاری احداث دو نیروگاه ۲۵مگاواتی فسیلی و ۱۰ مگاواتی خورشیدی تا اواخر ماه آینده خبر داد و گفت: از طریق این نیروگاه‌ها، هم برق فرودگاه امام خمینی (ره) و هم بخشی از شبکه برق تهران تأمین خواهد شد.

 رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با تأکید بر اینکه منطقه آزاد باید توسعه یابد، گفت: منطقه آزاد به هر صورت باید توسعه یابد که بخشی از این آهنگ توسعه هم با واردات است، اما ما چندان به دنبال توسعه از محل واردات و درآمدزایی از این مسیر نیستیم.ما تلاش می‌کنیم در منطقه آزاد خودرو و پوشاک که نظام تولید را به خطر می‌اندازد وارد نکنیم. ضرورت دارد حوزه لجستیک منطقه آزاد را فعال کنیم، اینجا منطقه آزاد گردشگری صرف نخواهد بود ما تلاش می‌کنیم لجستیک فقط انبارداری نباشد و تولید و انبار توأمان باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار