عابدزاده از مذاکره آمریکایی‌ها با هواپیمایی ایران برای تامین منابع مالی خرید هواپیما خبر داد .

درخواست آمریکایی‌ها برای تامین منابع مالی خرید هواپیمابه گزارش خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و صنایع وابسته اظهار کرد: صنعت حمل و نقل از جمله بخش‌های توسعه دهنده سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است و به همین علت مسوولان و افراد ذی‌ربط در صنعت هوایی برنامه ریزی‌های در این خصوص در دستور کار خود قرار داده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وجود برخی تحریم‌ها موجب سخت‌تر شدن مسیر حرکت شده افزود: تحریم‌های موجود سبب سنگ اندازی در ایجاد استاندارد و اقدامات شده، اما این امر به تنهایی مشکل ساز نبوده است.

عابدزاده با اشاره به اینکه آزاد سازی نرخ بلیت تاثیر زیادی بر افزایش میزان ترافیک هوایی داشته تصریح کرد: اقتصاد حمل و نقل کشور با دیگر مناطق دنیا مغایر و این امر یکی از مشکلات تاثیر گذار به شمار می رود، اما بعد آزاد سازی نرخ بلیت وضعیت مطلوب‌تر شد اگرچه این امر تجربه اول سازمان به حساب می‌آید.

این مقام مسوول همچنین ادامه داد: آزاد سازی نرخ بلیت موجب افزایش ۱۹ درصدی مسافر نسبت به سال گذشته شده است ، در حالیکه در اکثر نقاط دنیا آزاد سازی نرخ بلیت  به منظور موفقیت در بخش هوایی صورت گرفته است.

عابدزاده با اشاره به لزوم استفاده از تمام فرودگاه‌های موجود در کشور بیان کرد: هم اکنون، بخش خصوصی هم به منظور پیاده سازی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به سوی راه اندازی فرودگاه‌های کوچک در کشور رفته به همین سبب شرکت‌های هواپیمایی در حال بهره گیری از هواپیما‌های کوچک بین شهری بوده تا از این فرودگاه‌ها استفاده شود.

سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نیز در این نشست از پیشرفت فیزیکی ترمینال سلام خبر داد و تصریح کرد: زمانیکه بتوانیم درآمد 50 درصدی غیرهوانوردی داشته باشیم، می‌توانیم به بازار حمل‌ونقل بین المللی وارد شویم.

فتاحی بیان کرد: برای استفاده از دانش روز از مشاوران خارجی و در بحث لجستیک نیز از یک شرکت خارجی که جزو 5 شرکت برتر دنیاست، استفاده کرده‌ایم.

وی یادآور شد: تا پایان امسال 10 میلیون نفر از فرودگاه امام جابجا می‌شوند، در حالیکه ظرفیت این فرودگاه 4 میلیون نفر است.

قرار بود نشست خبری امروز با حضور رییس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل و سرمایه‌گذاری و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها برگزار شود اما این نشست در  غیاب فخریه کاشان، قائم مقام وزیر راه وشهرسازی، شرفبافی مدیرعامل هما و  مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها انجام شد.

انتهای پیام/

تا پایان امسال 10 میلیون نفر از فرودگاه امام جابجا شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار