معاون رئیس جمهور گفت: زن ایرانی می‌تواند تأثیرگذار باشد و در حوزه‌ تولید کالا نقش ایفا کند.

زن ایرانی در حوزه تولید کالا می تواندبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نخستین نشست مدیران کل دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری‌ها که امروز (یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه) در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: خانواده به عنوان کانون مهم اجتماعی مورد توجه است و باید برای شکوفایی و اعتلای آن اقدامات مهمی انجام دهیم.

معاون رئیس جمهور افزود: در سال گذشته برنامه‌هایی در این زمینه پی‌ریزی شد و جهت‌گیری دولت دوازدهم در سال 97 هم در همین راستا قرار دارد.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در سال 97 اولویت‌هایی را بیان کردند که زن ایرانی در زوایای مختلف این مسائل نقش مهمی دارد و می‌تواند تأثیرگذار باشد، همچنین می‌تواند در حوزه‌های تولید کالای ایرانی و اقتصاد ایفای نقش کند.

ابتکار با تأکید بر اینکه در سال 97 برنامه کلانی طبق سیاست‌های ابلاغی رئیس جمهور پیش‌بینی شده است، گفت: اکنون باید اجرای سند توسعه در استان‌ها آغاز شده باشد و قصد داریم در جلسات بعدی این نشست پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های مختلفی همچون طرح تاب‌آوری بدست آمده بررسی کنیم.

وی بیان کرد: در حوزه گفتگوی ملی خانواده این مسئله بررسی شود که در ترویج آن چه انتظاراتی وجود دارد. همچنین در این زمینه محوری‌ترین مباحث در حوزه خانواده و گفتگوی بین نسلی خواهد بود که امیدواریم برنامه‌‌ریزی‌های خوبی صورت بگیرد.

ابتکار افزود: در خصوص توان‌افزایی دهیاران در حوزه اشتغال، تأمین اجتماعی و شاخص زنان ایده‌های خوبی مطرح شده است، همچنین امسال موافقت‌نامه‌ای با وزارت جهاد کشاورزی در حوزه‌های آموزش، تولید محصولات سالم برای زنان کشاورز، حمایت از صندوق‌های اعتباری بانوان صورت می‌گیرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: همچنین امسال معاونت زنان اعتبار خوب و قابل قبولی برای زنان روستایی در نظر گرفته که امیدواریم با کمک مدیران کل دفاتر امور بانوان و خانواده به نتیجه خوبی برسد.

وی یادآور شد: با مجلس شورای اسلامی بررسی‌هایی انجام دادیم و 0.05 درصد بودجه جاری استانداری‌ها به حوزه مدیریت بانوان اختصاص پیدا می‌کند. همچنین وزیر کشور هم آئین‌نامه‌ای برای تخصیص اعتبار صادر کرده است.

ابتکار بیان کرد: اولین جلسه ستاد ملی زن و خانواده سال گذشته با حضور رئیس جمهور برگزار شد که این اتفاق فصل نوینی برای ما ایجاد کرد تا بتوانیم در این حوزه بهتر فعالیت کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه شاخص‌های عدالت جنسیتی در حال تدوین است، گفت: نظارت بر این شاخص‌ها تعیین می‌کند که در چه حوزه‌‌ای اختلاف و شتاب وجود دارد و باید در این زمینه فعالیت بیشتری کرد.

وی تأکید کرد: در سال 97 در موضوعات مربوط به ماده 101 و 102 هماهنگی خوبی خواهیم داشت تا بتوانیم به اهداف شاخص‌های عدالت اجتماعی دست پیدا کنیم.

ابتکار متذکر شد: در حوزه اشتغال و زنان سرپرست خانوار برنامه‌ریزی جدی داریم و انتظارات ما از استان‌ها این است که سیاست‌هایی ارائه و نظرات شما مدیران هم در این مباحث در نظر گرفته شود.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: اطلس وضعیت زنان به تفکیک استان‌ها در حال انجام است، در واقع این مسئله طبق آخرین آمار سرشماری در کشور به انجام می‌رسد، البته چنین طرحی اتفاق مهمی است و با نگاه دقیق آماری و علمی برای بهبود شرایط دختران و زنان باعث می‌شود برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برنامه راهبردی ما توجه به هویت است، گفت: بخش دیگری از برنامه راهبردی ما در حوزه گفتگوی بین نسلی توجه به باورها، مباحث فرهنگی، سنت‌ها و لباس‌های سنتی و اقوام ایرانی است.

ابتکار تأکید کرد: استفاده از لباس‌های سنتی و اقوام ایرانی در فضای اداری در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده و در این زمینه با وزارت آموزش و پرورش هم در حال همکاری هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: افراد با چنین رویکردی می‌توانند این لباس‌های سنتی را در فضای مختلف اداری و آموزشی استفاده کنند که در واقع عناصری از حمایت کالای ایرانی و هویت ملی خواهد بود و وزارت فرهنگ و ارشاد هم در این زمینه همکاری خوبی با ما دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۰۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید برای زنان اشتغال محیا شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
تلگرام را وصل کنید
آخرین اخبار