نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد برای خروج کشورش از اتحادیه گمرکی اروپا پس از اجرای برکسیت کاملا مصمم است.

عزم راسخ ترزا می برای خروج انگلیس از اتحادیه گمرکی اروپابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد در حال حاضر نسبت به خروج کشورش از اتحادیه گمرکی اروپا به عنوان بخشی از فرآیند گسترده‌تر برکسیت کاملا مصمم است.

پیش از این، نخست‌وزیر انگلیس گزینه ترکیبی را برای همکاری گمرکی با اتحادیه اروپا پیشنهاد داده بود که به معنای این بود انگلیس همچنان به فراهم کردن تعرفه‌های وضع شده از سوی اتحادیه اروپا بر روی کالاهای وارداتی به این کشور از سوی این اتحادیه ادامه خواهد داد. با این حال طرح پیشنهادی می روز چهارشنبه از سوی اعضای کابینه او رد شد.

نخست‌وزیر انگلیس روز یکشنبه برای روزنامه «د سان» نوشت: عزم جدی من بر موفقیت در اجرای برکسیت با ترک اتحادیه گمرکی و بازار این اتحادیه و ایجاد روابط جدید با شرکای خود در اتحادیه اروپا قرار دارد و از این طریق می‌توانیم کنترل مرزها، قوانین و پول خود را در اختیار بگیریم.

ترزا می اخیرا مورد انتقاد گسترده گروهی از قانونگذاران محافظه‌کار طرفدار برکسیت قرار گرفته است. این قانونگذاران با ارسال نامه‌ای به نخست وزیر این استدلال را مطرح کردند که همکاری گمرکی با اتحادیه اروپا به لحاظ عملیاتی و اجرایی قابل انتقال نیست و اجرای آن نیازمند تعدیل نظارتی است که امکان اجرای یک سیاست تجاری مستقل را غیرممکن می‌سازد.

قرار است انگلیس تا پایان ماه مارس سال 2019 با اجرای طرح برکسیت از اتحادیه اروپا خارج شود اما لندن به دنبال یک دوره گذار دو ساله برای خروج آسان‌تر از اتحادیه اروپا بوده است تا از این طریق بتواند اثرات منفی ناشی از این اقدام را کاهش داده و هم روابط آینده خود با اعضای این اتحادیه را تضمین کند.

پیشتر مردم انگلیس با شرکت در همه‌‎پرسی به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا یا همان برکسیت رأی دادند.

انتهای پیام/

تلاش انگلیس برای خروج از اتحادیه گمرکی اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار