دومین جشنواره بهار نارنج و شمعدانی در شیراز برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛تبادار استاندار فارس در جشنواره بهار نارنج و شمعدانی اظهار کرد: شیراز با پیشینه بی نظیر تاریخی، ادبی، علمی، مذهبی، فرهنگی و عرفانی قابلیت‌های زیادی در زمینه گردشگری و اقتصادی دارد.

وی با اشاره به القابی، چون دارالعلم، دارالسلام، دارالفضل، دارالملک برای شیراز، ادامه داد: این عناوین در سایه وجود بزرگانی، چون سعدی، حافظ، ملاصدرا، شخصیت‌های بر جسته و مشهور و صاحب فضل بین المللی بر این شهر گذاشته شده و نشان از پیشینه درخشان شیراز دارد.

تبادار با بیان اینکه شیراز پس از تبریز و تهران سومین شهری است که در ایران شهرداری گرفت، تصریح کرد: این موضوع نشان از سرآمد بودن شیراز در بین شهر‌های کشور است.

تبادار با بیان اینکه باید راهبرد مناسب از نظر زیبا سازی و گردشگری برای شیراز تعیین کنیم، اضافه کرد: مناسب سازی شهر در همه زمینه‌ها و متناسب با قابلیت‌های معماری و شهرسازی از نیاز‌های شهری این شهر است.

رئیس سیما و منظر شهری شهرداری شیراز گفت: امسال جشنواره بهار نارنج و شمعدانی آغازگر هفته شیراز بود و شمعدانی در کنار شکوفه‌های بهار نارنج یکی از نماد‌های سرسبزی شیراز بخصوص در اردیبهشت است.

میرزاوندی گفت: این قابلیت‌های شیراز باید به یکی از جاذبه‌ها و شناسنامه‌های گردشگری و اقتصادی این شهر تبدیل شود.
در حاشیه این جشنواره ۳ درخت به نام استاندار، شهردار و ریاست شورای اسلامی شهر شیراز پلاک گذاری شد که هدف آن نهادینه کردن درختان سبز و فضای سبز بود.

دومین جشنواره بهار نانج و شمعدانی با حضور مردم و مسافران اردیبهشت شیراز در پارک آزادی برگزار شد.

در این جشنواره انواع گل‌های اردیبهشتی شیراز به ویژه شمعدانی میزبان شرکت کنندگان بود.

انتهای پیام/ن

جشنواره بهار نارنج و شمعدانی در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار