میشل اوباما در اظهاراتی اذعان کرد همسرش در دوره ریاست‌جمهوری خود نتوانست به مسئله نژادپرستی در آمریکا پایان دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، میشل اوباما، همسر رئیس جمهور پیشین آمریکا، اذعان کرد همسرش به مشکل گسترده نژادپرستی در این کشور پایان ندارد و گفت صرفا انتخاب یک رئیس جمهور باعث حل مشکلات ساختاری در آمریکا از قبیل نژادپرستی نمی‌شود.

او روز شنبه در جمع گروهی از زنان آمریکایی گفت وی علاقه‌ای به نامزدی برای کسب سمت ریاست جمهوری ندارد.

همسر رئیس جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه‌ای با تریسی الیس راس، بازیگر آمریکایی، پاسخ یکی از حضار را که با صدای بلند از وی می‌خواست به دنبال کسب سمت ریاست جمهوری باشد، داد و گفت: «خب، این یک مسئله کاملا متفاوت است و جواب مسئله نیز این نیست. زمانی که می‌شنوم مردم از من می‌خواهند نامزد انتخابات شوم، این امر بخشی از مسئله است. ما هنوز شعار «بله ما می‌توانیم» (شعار انتخاباتی باراک اوباما) را درک نکردیم. این شعار، «بله شما می‌توانید» نبود بلکه «بله ما می‌توانیم» بود. تا زمانی که ما این امر را درک نکنیم، اینکه چه کسی نامزد انتخابات خواهد شد اهمیتی نخواهد داشت.»

میشل اوباما افزود: «من فکر نمی‌کنم تفاوت چندانی با هیلاری کلینتون داشته باشم.»

او  با لحنی آمیخته به طنز گفت: دو بار به باراک اوباما همسر خود در انتخابات رای داد ولی مشکل نژادپرستی در آمریکا هنوز هم ادامه دارد. 

همسر رئیس جمهور پیشین آمریکا در ادامه جستجو برای پیدا کردن رئیس جمهوری را که بتواند همه را با هم متحد کند عامل پریشانی و سردرگمی خواند.

اوباما افزود: «تغییر باید از درون خانه شروع شود. اینکه به دنبال فرد دیگری برای نامزدی در انتخابات باشیم باعث انحراف و سردرگمی ما شده است. ما منتظر یک فرد دیگر هستیم تا ما را نجات دهد. ما فکر می‌کردیم این فرد باراک اوباما است، ولی وی به نژادپرستی پایان نداد.»

بعد از اینکه دوره ریاست جمهوری باراک اوباما سال قبل به پایان رسید، میشل اوباما درخواست‌ها برای نامزدی در انتخابات را رد کرده است. وی در ماه آوریل در جمع گروهی از زنان گفته بود وی به دنبال کسب سمت ریاست جمهوری نیست و دوست دارد فردی با «علاقه شدید» به این سمت، نامزد انتخابات شود.

انتهای پیام/

انتقاد بانوی اول سابق آمریکا از نژادپرستی در این کشور

 

برچسب ها: آمریکا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار