حسن روحانی رئیس جمهور دقایقی پیش با استقبال مسئولان استانی وارد فرودگاه سبزوار شد.

ورودرئیس جمهور به سبزواربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ حسن روحانی در بدو ورود به سبزوار گفت : خوشحالم که در ماه شعبان خداوند توفیق داد که به استان خراسان رضوی سفر کنیم و در بین مردم غیوری که در طول تاریخ مدافع حریم اهل بیت علهیم السلام بوده اند در سبزوار هستیم.

وی افزود: در این سفر بنا داریم طرح ها و برنامه هایی که برای استان خراسان رضوی داریم در شورای اداری استان تصویب کنیم و طرحهایی که در سفرهای قبلی تصویب شده اگه باقی مانده، اقدام لازم را انجام بدهیم.

دیدار با مردم جوین و سخنرانی در جمع آنان، بهره برداری از طرح فولاد جوین، سفربه نیشابور و دیدار با مردم این شهرستان، بهره برداری از واحد فولاد نیشابور، سفر به مشهد مقدس، تشرف به بارگاه منور رضوی، نشست با نخبگان خراسان رضوی و برگزاری جلسه‌ی رسیدگی به وضع مسائل استان از برنامه‌های سفر  روحانی به خراسان رضوی در روز‌های یکشنبه و دوشنبه است.

 بهره برداری از چند طرح در شهرستان فریمان هم بخشی دیگر از برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر خواهد بود.
 
در این سفر در مجموع ۴۳۶ پروژه عمرانی و اقتصادی به انجام رسیده بهره برداری می‌شود که از کل اعتبار هزینه شده در این پروژه‌ها ۳۰ هزار و ۷۴۹ میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۱۸۱ میلیون یورو نیز اعتبار ارزی است.

عمده این پروژه‌ها در حوزه‌های عمرانی کشاورزی، عمرانی، بهداشت و درمان و ... است.
 
علاوه بر پروژه‌های آماده بهره برداری، عملیات اجرایی ۲۰۷ پروژه نیز در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در این زمان آغاز می‌شود.

مجموع اعتبار ریالی این طرح‌ها سه هزار و ۴۲۹ میلیارد ریال و مجموع اعتبار ارزی ۲۰۰ میلیون دلار است.

این پروژه‌ها در حوزه ۱۴ دستگاه و وزارتخانه از جمله نفت، راه و شهرسازی، بهداشت و درمان، ارتباطات و فناوری، کمیته امداد، ورزش و جوانان و ... می‌باشد که در جریان این سفر با حضور رئیس جمهوری کلنگ آن به زمین زده می‌شود.

علاوه بر برنامه‌های سفر رئیس جمهوری از جمله حضور در دو شهرستان سبزوار و نیشابور، وزار و معاونان رئیس جمهوری هم به عنوان نماینده ویژه وی به شهرستان‌های مختلف استان سفر می‌کنند.

انتهای پیام//ا.س
 

سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.