رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: مشکلات ویژه یادگیری ۴۵۰ دانش‌آموز همه ساله در مراکز آموزشی توان‌بخشی برطرف می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور عصر امروز در آئین گشایش ساختمان جدید مرکز آموزشی توان‌بخشی مشکلات ویژه یادگیری ناحیه یک رشت با تبریک ایام بزرگداشت مقام معلم گفت: کار خیر باید حمایت شود و خیرین باید مورد تکریم قرار بگیرند و مسئولان مکلف به انجام وظیفه هستند.

وی با بیان اینکه ۴۵۰ دانش‌آموز همه ساله در مراکز آموزشی توان‌بخشی مشکلات ویژه یادگیری مشکلاتشان برطرف می‌شود، افزود: کار در حوزه تعلیم و تربیت یعنی انسان‌سازی و خداوند فرموده‌اند که اگر یک نفر را زنده کنید یک جامعه را زنده کرده‌اید.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه دانش‌آموزان در این مراکز به هیچ عنوان فاقد بهره هوشی نیستند، مطرح کرد: آموزش به این دانش‌آموزان با ۷ روش تدوین شده که دانش‌آموزان باید ذیل این مرکز مورد آموزش قرار بگیرند.

قدمی با اشاره به اینکه در هر منطقه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد دانش‌آموزان ابتدایی دارای این مشکل هستند، بیان کرد: خوشبختانه روش‌های تجربه شده این مراکز بسیار جدی و تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه اولیا و مدارس باید تشخیص به موقع و رفع این مشکل را به صورت جدی پیگیری کنند، تصریح کرد: بسیاری از این کودکان در خانه و تعامل با اجتماع مشکلاتشان مشخص نشده و در حوزه تعلیم و تربیت توسط مدارس تشخیص داده می‌شوند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه تشخیص، معرفی به این مراکز و پیگیری این مهم سه نکته رفع این مشکل است، متذکر شد: هنر اینجاست که دانش‌آموزانی که اختلال آن‌ها پنهان شده است، به موقع تشخیص و مراحل درمانی آن به موقع انجام شود.

قدمی با بیان اینکه افت تحصیل در دوره ابتدایی اعتماد به نفس دانش‌آموزان را می‌گیرد، افزود: در مرحله پیگیری درمان این دانش‌آموزان اجازه خطا برای آموزش‌دهندگان وجود ندارد.

وی با تأکید بر اهمیت این مراکز در کشور گفت: ایجاد این مراکز در هر منطقه واجب مؤکد است تا با پیگیری آن از افت تحصیلی این دانش‌آموزان جلوگیری شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/ی

 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در رشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.