مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: قدیمی‌ترین موقوفه کشور در این استان قرار دارد که قدمت آن به یک هزار و 120 سال پیش بازمی‌گردد.

حجت‌الاسلام رضا صادقی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: موقوفه احمد بن محمد بن رستم قدیمی‌ترین موقوفه استان اصفهان به شمار می آیدکه بخشی از آن در جوزدان و انرژی هسته‌ای، قسمتی در نطنز و قسمتی در اردستان است.

وی افزود: این قدیمی‌ترین وقف در کشور است و قدیمی‌ترین وقف نامه آن در اصفهان موجود است که از جمله آثار با ارزش است؛ در میان موقوفات موارد خاصی مثل موقوفه با نیت پیشگیری از اعتیاد و یا ترک معتادان نیز داشته‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: بیشتر موقوفات در موضوعات قرآنی است؛ اما نیاز جامعه به وقف‌های جدید شناسایی شده است تا کسانی که می‌خواهند وقف جدید انجام دهند متناسب با نیاز روز جامعه وقف کنند و توصیه کردیم تا مردم به ادارات اوقاف شهرستان خود مراجعه کنند و از آن آگاهی پیدا کنند تا موقوفات با اثربخشی بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام رضا صادقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با وضعیت کنونی ما باید به موضوعاتی مثل بهداشت و درمان، زوج‌های جوان و کمک به دانش آموزان و دانشجویان نخبه توجه بیشتری شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار