فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی در شهرستان خدابنده خبر داد.

متصدی کافی نت عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی بودبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ دوم مصطفایی فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده از شناسایی و دستگیری متصدی کافی‌نت خبر داد که با سوء‌استفاده از اعتماد مشتری خود اقدام به برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی وی نموده بود.

وی افزود: در پی دریافت شکوائیه‌ای مبنی بر برداشت اینترنتی به مبلغ معلوم از حساب احدی از شهروندان، موضوع ضمن تشکیل پرونده، تا کشف و شناسایی و دستگیری عامل یا عاملین مربوط به بزه انجام شده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان خدابنده قرار گرفت.

سرهنگ مصطفایی ادامه داد: با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم به هویت معلوم در استان زنجان شناسایی، با اخذ دستور قضایی کارآگاهان پلیس فتا این فرماندهی به موقعیت متهم اعزام و پس از دستگیری وی به همراه ادله‌های دیجیتالی به پلیس فتا شهرستان خدابنده دلالت گردید.

این مسئول انتظامی گفت: دربازجویی‌های اولیه متهم منکر هر گونه بزه ارتکابی می‌شد، ولی پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان به بزه ارتکابی معترف شد و بیان داشت شاکی پرونده جهت انجام خدمات اینترنتی به کافی‌نت مراجعه نموده بود؛ که پس از انجام خرید اینترنتی برای شاکی اطلاعات بانکی حساب قربانی را ذخیره نموده و اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب شاکی پرونده در قالب خرید اینترنتی و کارت شارژ در چند مرحله مینماید.

فرماندهی انتظامی شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه اکثر برداشت‌های غیر مجاز و جرایم اقتصادی در نتیجه اعتماد نابجا به طرف مقابل می‌باشد، به شهروندان توصیه کرد: به هیچ وجه اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار نداده و امورات بانکی را خود شخصا انجام دهند.

سرهنگ‌دوم مصطفائی‌تاکید کرد: کاربران و همشهریان به این نکته توجه کنند که انتخاب رمز عبور قوی، تغییر دادن دوره‌ای رمز‌های اول و دوم کارت‌های بانکی یک ضرورت است که می‌تواند جلوی سوء استفاده و برداشت غیر مجاز را بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.