واعظ مهدوی گفت:۱۰ درصد از روستائیان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر هستند.

10 درصد روستاییان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییانمحمدرضا واعظ مهدوی مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به قوانین مربوط به بازنشستگی بیمه شدگان تحت پوشش این صندوق، اظهار کرد: سن بازنشستگی با پرداخت ۱۵ سال حداقل حق بیمه، ۶۵ سال است، در حالی که در بازنشستگی پیش از موعد افراد با ۷۰ سال سن و ۱۰ سال سابقه می‌توانند بازنشسته شوند.

واعظ مهدوی در راستای کمک اجتماعی به یتیمان، آسیب‌دیدگان و معلولان، گفت: بیمه پایه و بیمه تکمیلی از ارکان لایحه بیمه اجتماعی است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف نظام رفاه و تامین اجتماعی گسترش بیمه و ارائه خدمات بیشتر به مردم است، تاکید کرد: روستائیان، فاقد کارفرما هستند و در این راستا طرحی در قالب صندوق بیمه اجتماعی روستاییان اجرا شده است تا سهم بیمه شده روستایی را کارفرما و دولت بپردازند.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تصریح کرد: 26 هزار نفر از روستاییان یعنی معادل ۱۰ درصد از جمعیت 370 هزار نفری آن‌ها تحت پوشش این صندوق قرار دارند.

وی گفت: مردم روستایی استان‌ها از امکاناتی که دولت فراهم کرده بهره می‌برند، اما بسیاری از افراد از این صندوق اطلاع ندارند و این امر موجب استقبال کم از صندوق بیمه شده است.

حق بیمه هر روستایی ماهانه 20 هزار تومان است

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ادامه داد: میزان پرداخت بیمه روستائیان و عشایر به ازای هر نفر ماهانه 20 هزار تومان است که خدمات آن به نسبت بیمه تامین اجتماعی بسیار کمتر است.

واعظ مهدوی گفت: محور سیاست‌های فقرزدایی، بیمه است که قطعا با اطلاع‌رسانی صحیح میان مردم می‌توان ضریب امنیتی را در جامعه به بیش از 80 درصد ارتقا داد.

وی با تاکید بر اینکه لازم است در جهت ترغیب مردم به سمت بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر تلاش شود، تصریح کرد: باید با هدف‌گذاری و تمرکز در این زمینه، شاهد گسترش بیمه باشیم.

واعظ مهدوی بیان کرد: بسته بیمه‌های روستایی بسیار مهم است و از اهداف کلانی است که می‌تواند جزء طرح‌های اجتماعی قرار گیرد.

وی گفت: تاکنون 3 هزار طرح اشتغالزایی بررسی شده که 267 مورد از آن‌ها در رسته‌های مختلف به تصویب رسیده و  اطلاع‌رسانی در خصوص رسته‌های آن نیازمند کار و تلاش بیشتر است.

ثبت نام 64 هزار نفر روستایی در موسسات کاریابی

واعظ مهدوی با اشاره به اینکه در این صندوق کارگزاری‌هایی وجود دارد که مردم می‌توانند برای طرح‌های اشتغال به آن‌ها مراجعه کنند، بیان کرد: تاکنون 64 هزار نفر در موسسات کاریابی ثبت نام کرده‌اند که لازم است رسته‌ها به افراد معرفی و فرآیند کار نیز برای آن‌ها تشریح شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر گفت‌: کارفرمایان می‌توانند برای اجرای طرح‌های کارورزی و کارآفرینی اعلام آمادگی و افراد بیکار را مشغول به کار کنند و در همین راستا می‌توان مشوق‌هایی را برای رفع بیکاری ایجاد کرد.

وی افزود: در صورتی که اقدامات خوبی در این زمینه‌ها صورت گیرد، می‌توان به فرآیند كاهش بیکاری کمک کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیمه ، تامین اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار