علیزاده از ایجاد ۳۰۰هزار فرصت شغلی با راه اندازی ۱۱هزار آموزشگاه های علم در کشور خبر داد.

ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی با راه اندازی آموزشگاه‌های آزاد/ آموزش غیر رسمی، نواقص آموزش رسمی را می‌پوشاندبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قدرت الله علیزاده، نایب رئیس شورای موسسان مراکز آموزشی کشور در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره چالش‌های آموزشگاه‌های آزاد، علمی و کنکور اظهار کرد: 11 هزار و 300 آموزشگاه علمی در کشور داریم و اغلب این آموزشگاه‌ها با معلمان دارای تجربه در آموزش و پرورش فعالیت را آغاز کردند بنابراین نمی تواند هدف آنها سودجویی باشد.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی آموزشگاه های علمی حدود 300 هزار شغل ایجاد کرده است، ادامه داد: آموزشگاه های آزاد نواقصی دارند که با وجود آموزش‌های غیر رسمی و آموزشگاه های آزاد رفع می‌شود.

آغاز  برنامه‌های های کیفیت بخشی برای آموزشگاه‌ها

نایب رئیس شورای موسسان مراکز آموزشی کشور گفت: برخی موسسات کنکوری باعث ایجاد التهاب آزمون هستند و نمی توان تمام موسسات را به این چشم دید.

علیزاده یکی از مشکلات اصلی آموزشگاه‌ها را فعالیت مراکز غیرمجاز دانست و گفت: این آموزشگاه ها یا درکل مجوزی از هیچ نهادی ندارند یا اینکه سایر نهادهایی چون شهرداری، جهاددانشگاهی، وزارت ارشاد اقدام به مجوز دادن می کنند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های های کیفیت بخشی برای آموزشگاه‌ها را آغاز کرده ایم، تصریح کرد: آموزشگاه‌های مجاز نظارت هایی همچون تایید فضا، انتخاب مدیر، بیمه پرسنل، مالیات و مواردی از این قبیل را مورد توجه قرار می دهند در حالی که در مراکز غیر مجاز این موارد رعایت نمی شود.

علیزاده یادآور شد: آموزشگاه‌ها چهاردرصد شهریه دریافتی خود را به آموزش و پرورش می دهند البته معتقدیم اصل این مبلغ هم نباید دریافت شود و همانطور که مدارس معاف از مالیات هستند، آموزشگاه ها هم باید معاف شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار