سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از برخورد جدی مجلس با مراکز آموزشی غیرمجاز خبر داد.

برخورد مجلس با مراکز آموزشی غیرمجاز/ دولت موضوع حذف کنکور را تا پایان امسال روشن کندبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره ساماندهی آموزش‌های غیررسمی اظهار کرد: قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی که در دولت دهم نهایی شد همچنین اصل 44 قانون اساسی کمک به بخش خصوصی مجاز است، بنابراین قوانین فعالیت آموزشگاه‌های علمی و کنکوری مجاز است اما باید طبق روش‌های قانونی فعالیت کنند.

وی ادامه داد: نیازهای خانواده‌ها با یکدیگر متفاوت است، بنابراین برخی تمایل دارند فرزندانشان خارج از ساعت رسمی به آموزش بپردازند که وجود آموزشگاه‌های علمی بر همین اساس شکل گرفته است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: چنانچه آموزشگاهی خلاف قانون فعالیت می کند و متناسب با اهداف سند تحول بنیادین پیش نمی‌رود مجلس می‌تواند با کمک قوه قضاییه جلوی فعالیت آن را بگیرد، هر چند سازمان مدارس و مراکز غیردولتی شورای نظارتی دارد که اگر موسسه یا مدرسه‌ای تخلف کند باید سریعا بررسی کرده و در صورت لزوم آن را لغو مجوز کنند.

وی درباره موضوع حذف کنکور اظهار کرد: دولت باید تا پایان سال 97 زمینه‌ حذف کنکو را فراهم کند و اکنون هم وزارت علوم می‌گوید آموزش و پرورش برای حذف کنکور آماده نیست که البته باید بررسی‌های لازم هر چه سریع‌تر انجام شود تا تکلیف این موضوع را روشن کنیم.

میرزاده تصریح کرد: اکنون رقابتی بین مراکز آموزشی وابسته به دولت و آموزشگاه‌های تحت نظر آموزش و پرورش ایجاد شده است، بنابراین در آموزشگاه‌های دولتی به دلیل آنکه درآمدزایی مطرح است در کنار فعالیت‌های اصلی خود فعالیت‌های درآمدزای آموزشی را هم مورد توجه قرار می‌دهند و در این زمینه نظارت‌های ضعیفی را شاهد هستیم.

انتهای پیام/

آخرین جزئیات از حذف کنکور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار