رئیس کمیته‌ بخش ناشران دیجیتال نمایشگاه کتاب تهران گفت: برای اولین بار با جذب نود ناشر دیجیتال، فعالیتی پُررنگ و موثر در این دوره از نمایشگاه داریم.

برگزاری مسابقات علمی و سرگرمی در غرفه ناشران دیجیتالبه گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس کمیته‌ بخش ناشران دیجیتال سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: برای اولین بار با جذب نود ناشر دیجیتال، فعالیتی پُررنگ و موثر در این دوره از نمایشگاه داریم.

سیدمهرداد سیدعلیخانی اظهار کرد: امسال با توافق مرکز رسانه‌های دیجیتال برپایی این بخش به بخش خصوصی واگذار شد.

وی ادامه داد: در ابتدا 140 ناشر دیجیتال تمایل خود را برای حضور در این دوره از نمایشگاه اعلام کردند اما در نهایت نود ناشر مجوز حضور را دریافت کردند.

رئیس کمیته‌ی بخش ناشران دیجیتال افزود: ناشرانی که در این دوره حضور دارند همگی از پروانه‌ی نشر برخوردارند و به دلیل برآوردن انتظارات محتوایی در اولویت قرار گرفته‌اند.

سیدعلیخانی با اشاره به گستردگی حوزه‌ی نشر دیجیتال تصریح کرد: اگر حوزه‌ی ‌نشر را به دو دسته‌ی مکتوب و نوین و یا به عبارتی دیجیتال تقسیم کنیم، بستر ارایه‌ی اطلاعات در دومین دسته به جای کاغذ، دی وی دی، فلش و سایر حامل‌های اطلاعاتی است و حوزه‌های مختلفی چون آموزشی، کودک، دانشگاهی و زبان‌های خارجی را در برمی‌‌گیرد.

این مسئول در توضیح برنامه‌های بخش دیجیتال سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: رونمایی از آثار دیجیتال در روزهای آتی و برگزاری مسابقات علمی و سرگرمی برای مخاطبان از جمله برنامه‌هایی است که در دست کار داریم.

وی با اشاره به مساعدت خوب خانه‌ کتاب در سال جاری با ناشران دیجیتال خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته ناشران مشکلاتی برای حضور در نمایشگاه کتاب داشتند اما امسال با همکاری و مساعدت مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی پیوند خوبی میان ناشران مکتوب و دیجیتال برقرار شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار