دبیر فدراسیون وزنه برداری گفت:پدیده شوم وزنه برداری بهتر است از این رشته حذف شود تا بتوانیم شاهد افتخار آفرینی پولاد مردان کشورمان در صحنه‌های جهانی باشیم.

محسن بیرانوند دبیر فدراسیون وزنه برداری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نتایج تیم ملی رده‌های سنی در رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی آسیا بیان کرد: توانستیم در این مسابقات ۳۱ مدال کسب کنیم. در بخش جوانان نیز با اختلافی ۳۱ امتیازی نسبت به تیم میزبان که با سرمایه گذاری زیاد و با تمام قوا در این رقابت‌ها حضور یافته بود توانستیم بدون حضور ۲ یار اصلی خودمان بر بام آسیا بایستیم.

بیرانوند:برای حفظ وزنه برداری در المپیک ملزم به حذف دوپینگ از این رشته هستیم

پتانسیل و نیرو در این رشته وجود دارد تا بتوانیم نتایج بهتری را کسب کنیم

او ادامه داد:زمانی که بدون تیم اصلی خودمان و برای سومین بار متوالی قهرمانی آسیا می شویم این پتانسیل و نیرو در این رشته وجود دارد تا بتوانیم نتایج بهتری کسب کنیم.  برخی آقایان معتقدند پشتوانه سازی درستی در این چند سال در تیم ملی صورت نگرفته است، اما ما به سختی در رده سنی نوجوانان و جوانان در حال فعالیت هستیم تا بتوانیم وزنه برداران خوبی را تحویل جامعه ورزش بدهیم. جا دارد یک خسته نباشید به تمامی وزنه برداران، روسای هیئت‌های استانی، مربیان زحمت کش شهرستانی و خانواده این ورزشکاران که با وجود تمام سختی‌ها این مشکلات را به جان می‌خرند تا جوانان خوبی را در اختیار تیم ملی قرار دهند بگویم.

بیرانوند:برای حفظ وزنه برداری در المپیک ملزم به حذف دوپینگ از این رشته هستیم

نباید ارزش وزنه برداران نوجوان را زیر سوال ببریم

بیرانوند درباره عملکرد تیم نوجوانان گفت:چنانچه سلامت در حین مسابقات دچار آسیب دیدگی نمی‌شد تیم ما می‌توانست در رده اول یا دوم قرار گیرد، اما باز هم عملکرد وزنه برداران جای تشویق دارد و نباید ارزش آن‌ها را به خاطر کسب رتبه چهارم زیر سوال ببریم. یکی از جذابیت‌های رشته وزنه برداری این است که نتیجه تا روز آخر قهرمان مسابقات مشخص نیست و قطعا اشکال از ورزشکار یا مربی تیم ملی نبوده که ما نتوانسته ایم به مقام نخست دست یابیم. معتقدم این اشتباهات بی شک برای سایر ورزشکاران به نام دنیا هم رخ می‌دهد و همین مسائل است که سبب می‌شود ورزشکاران برای سالیان بعد با تجربه‌تر شوند.

بیرانوند:برای حفظ وزنه برداری در المپیک ملزم به حذف دوپینگ از این رشته هستیم

به حضور بانوان در المپیک نیازمندیم

دبیر فدراسیون وزنه برداری درباره نتایج دختران گفت:بدون شک اگر حمایت‌های بی دریغ محمدیان معاونت امور بانوان در ورزش و جوانان و همچنین تلاش‌های مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نبود ما نمی‌توانستیم با حفظ شئونات اسلامی در این رقابت‌ها حضور یابیم. این بستر از سوی مسئولان به خوبی در اختیار وزنه برداران نوجوان قرار گرفت تا بدون هیچ گونه مشکلی به روی تخته بروند. برای اولین بار این سعادت نصیب ما شد تا بتوانیم پس از ۷۰ سال تیم ملی بانوان را راه اندازی و عازم مسابقات برون مرزی کنیم. بانوان ما در مسابقات جهانی و المپیک نیاز است تا شرکت کنند. به تازگی همگان متوجه این قضیه شده اند که سهمیه المپیک توکیو ۲+۲ است و ما هم نیاز داریم تا با تعداد نفرات کامل در المپیک شرکت کنیم. این در حالی است که رئیس فدراسیون در خصوص برابری جنسیتی که از قبل در فدراسیون جهانی اتفاق افتاده بود آگاهی کامل داشت و برهمین اساس به این موضوع اشرافیت کامل داشت که تشکیل تیم ملی از نیاز‌های اصلی فدراسیون است و استارت این موضوع از سال گذشته زده شد و خدا را شکر این ورزشکاران توانستند پس از چند ماه حضور در اردو‌های تیم ملی به رقابت‌های بین المللی اعزام شوند. در بحث بانوان بر پایه این حرکت می‌کنیم تا بانوان را طوری تربیت کنیم تا بتوانند در مسابقات بزرگ تری، چون المپیک و جهانی پرچم کشورمان را به اهتزاز در بیاورند. یکی دیگر از اهداف بلند مدت ما کشف استعداد‌های نوجوان و نونهال در تمام استان‌های کشور است تا از این طریق بتوانیم در سال‌های آینده ثمره این میوه کاشته را به بهره وری لازم برسانیم.

بیرانوند:برای حفظ وزنه برداری در المپیک ملزم به حذف دوپینگ از این رشته هستیم

او درباره امکانات برای تیم ملی وزنه برداری بانوان اظهار داشت:بیشتر وسایل بانوان و آقایان از لحاظ امکانات مشترک است. تنها مشکل عمده ما در حال حاضر بحث میله در بخش بانوان است که آن هم طبق مصوبه وزارت ورزش و جوانان و مجلس شورای اسلای ۲۷ % درصد از مالیات ارزش افزوده سراسر کشور به اداره کل استان‌ها تزریق شده است و آن‌ها هم براساس نیاز‌های استانی شان مکلف هستند تا به توسعه و تجهیز مکان‌های ورزشی شان بپردازند. ما هم طبق همین مصوبه نامه‌هایی را به هیئت‌های استانی فرستادیم تا هم از برنامه‌های آن‌ها اطلاع یابیم و هم از آن‌ها خواسته ایم تا هر چه سریعتر پیگیر این موضوع باشند تا براساس نیاز‌های بانوان و آقایان به خرید وسایل مورد نیازشان بپردازند. طبق تصمیم مسئولان شورای عالی فنی وزنه برداری ما باید مربیان بانوان را در تیم ملی استفاده کنیم و نبایستی ورزشکاران دختر زیر نظر مربیان مرد تمرین کنند. اولین چیزی که برای راه اندازی در بخش بانوان نیاز داریم حضور مربیان با علم و دانش در بدنه تیم ملی است به همین علت کلاس‌های مقدماتی و مربیگری درجه ۳ را در سطح کشور برگزار کرده ایم.

المپیک جای تجربه کسب کردن نیست و تمام هدف ما کسب مدال در المپیک جوانان است

بیرانوند درباره المپیک جوانان در بوینس آیرس هم گفت:المپیک جای تجربه کسب کردن نیست و تمام هدف ما کسب مدال در این مسابقات است. از هفته آینده اردو‌های تیم ملی نوجوانان را با حضور چهار ورزشکار که توسط مربی تیم ملی گزینش می‌شوند به اردو‌های تیم ملی فرا می‌خوانیم. همچنین برگزاری اردو‌های بلند مدت در استان‌های منتخب از دیگر برنامه‌های ما برای این ورزشکاران است تا بتوانند با آمادگی کامل در المپیک کسب کنند. قطعا ما کسانی را به این مسابقات می‌فرستیم که از شانس مدال برخوردار باشند. از طرف دیگر ملی‌پوشان باید خودشان را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان جوانان آماده کنند. به همین منظور مرحله جدید اردو‌های تیم‌های ملی وزنه‌برداری جوانان برای حضور در مسابقات جهانی از ۲۱ اردیبهشت ماه با دعوت از ۱۰ وزنه‌بردار آغاز خواهد شد.

بیرانوند:برای حفظ وزنه برداری در المپیک ملزم به حذف دوپینگ از این رشته هستیم

از آیان خواسته ایم عملکرد سه سال اخیر فدراسیون را با ده سال پیش قیاس نکند

دبیر فدراسیون وزنه برداری درباره اینکه چقدر می‌توانیم به تغییر سهمیه تعلق گرفته در المپیک توکیو به ورزشکاران کشورمان امیدوار باشیم، توضیح داد:این مسئله خیلی دشوار است چرا که به تصویب نهایی IOC رسیده و بعید است تا رای آن‌ها تغییر کند. با توجه به دستور کمیته بین المللی المپیک به فدراسیون جهانی وزنه برداری ابلاغ شده زیاد نبایستی به اینکه سهمیه ما افزایش یابد امیدوار باشیم. ما یک نامه‌ای را به رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری ارسال کرده ایم و از او خواسته ایم تا عملکرد سه سال اخیر علی مرادی و همچنین برنامه‌هایی را که راستای مبارزه با دوپینگ مخصوصا در بخش آموزش در فدراسیون وزنه برداری ایران در حال انجام شدن است را مد نظر قرار دهد و آن‌ها را با ۱۰ سال پیش فدراسیون قیاس نکند. از زمانی که مرادی به فدراسیون آمده از ورزشکاران تست دوپینگ بیشتری گرفته شده است و ما هم قبول کرده ایم تا تمام این سختی‌ها را به جان بخریم تا یک رشته پاک را در کشورمان ایجاد کنیم. به طور مثال در رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی کشور ۱۲۳ ورزشکار حضور پیدا کردند و طبق اطلاعیه قبلی که در اختیار این ورزشکاران قرار داده بودیم به صورت رندومی از شرکت کنندگان تست دوپینگ گرفتیم که این یک موفقیت بزرگ برای وزنه برداری کشورمان به حساب می‌آید. همچنین در سایر رده‌های سنی هم تست‌هایی را از ورزشکاران به عمل آورده ایم. معتقدم پدیده شوم وزنه برداری بهتر است از این رشته حذف شود تا ما بتوانیم شاهد افتخار آفرینی پولاد مردان کشورمان در صحنه‌های المپیک و جهانی باشیم. شرط حضور پولاد مردان ایران و سایر کشور‌های جهان در المپیک حذف پدیده شوم دوپینگ از رشته وزنه برداری است که مستلزم مبارزه با دوپینگ از طرف شهرستان ها، ورزشکاران، مربیان و مدیران ورزشی هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار