سفیر ترکیه گفت: کتاب در گسترش روابط فرهنگی ایران و ترکیه تاثیر زیادی دارد و لازم است از سوی دولت‌ها نیز حمایت‌‌های لازم صورت گیرد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری و رسانه‌ای سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛ سفیر ترکیه در تهران با حضور در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: با وجود اینکه کتاب در گسترش روابط فرهنگی ایران و ترکیه تاثیر زیادی دارد، لازم است از سوی دولت‌های این دو کشور نیز حمایت‌‌های لازم صورت گیرد.

رضا ‌هاکان تکین اظهار داشت: با وجود اینکه من تازه در نمایشگاه حضور یافته‌ام اما مشخص است که مشارکت بسیار بالا است.

وی در پاسخ به این سوال که کتاب چگونه می‌تواند به گسترش و توسعه‌ی مناسبات فرهنگی ایران و ترکیه کمک کند، بیان کرد: کتاب بسیار در این راستا تاثیرگذار است؛ اما ما نیز باید اثرات آن را تقویت کنیم و با انجام فعالیت‌‌های کارساز این روابط را تغذیه کنیم.

سفیر ترکیه در تهران ادامه داد: ما با معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌ایران در خصوص پروژه‌‌های مختلف صحبت‌‌هایی کرده‌ایم که اگر اجرایی شوند، شاهد پیشرفت و گسترش روابط فرهنگی دو کشور خواهیم بود.

تکین با اشاره به اینکه برخی کتب ایرانی از جمله مثنوی مولوی از کتاب‌‌هایی است که جایگاه بسیار خوبی در کشور ترکیه دارد، گفت: من کتاب مثنوی را همیشه مطالعه می‌کنم.

گفتنی است؛ سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: کتاب ، نمایشگاه کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار