مهم‌ترین رویدادهای شورای شهرداری تهران را با یک کلیک مشاهده کنید.

برخورد جدی با حذف پارکینگ درساخت و سازهای شمال شرق تهران/ نحوه تردد رایگان ساکنان محدوده طرح ترافیکبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهرداری تهران در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

بودجه خرید خانه نیما یوشیج تامین شده است

سمیع الله حسینی مکارم سرپرست شهرداری تهران در آیین افتتاح خانه موزه جلال و سیمین اظهار کرد: برای خرید چند خانه که محل رفت‌ و آمد مشاهیر ادب بوده برنامه ریزی کرده ایم که یکی از آنها خانه نیما یوشیج است.

سرپرست شهرداری تهران با بیان اینکه بودجه خرید خانه نیما یوشیج تامین شده، بیان کرد: مذاکرات این کار انجام شده و این خانه بعد از مرمت افتتاح خواهد شد.

مکارم با بیان اینکه شهر تهران یکی از شهرهای تاریخی است، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های آینده شهرداری حفظ بناهای تاریخی است که امیدواریم بتوانیم جایگاه تاریخی تهران را زنده کنیم.

حسینی مکارم: نمی توانیم محل برگزاری نمایشگاه خودرو را تغییر دهیم

سمیع الله حسینی مکارم سرپرست شهرداری تهران در پاسخ به سوالی در خصوص علت برگزاری نمایشگاه خودرو در محل نمایشگاه بین المللی تهران با وجود مصوبه شورای شهر دوم مبنی بر ممنوعیت برگزاری نمایشگاه های پرمخاطب در پایتخت گفت: قرار شده این نمایشگاه فعلا  برگزار شود و نمی توانیم آن را لغو کنیم.

سرپرست شهرداری تهران تصریح کرد: باید با وزارت صنعت، معدن و تجارت صحبت کنیم و به تفاهم برسیم تا نمایشگاه هایی که پر مخاطب است و تراکم ایجاد می کند در این محل برگزار نشود.

برخورد جدی با حذف پارکینگ درساخت و سازهای شمال شرق تهران

سید علیرضا حسینی شهردار منطقه چهار تهران اظهار کرد: برخی از مالکان بعد از تهیه نقشه اولیه و دریافت پروانه ساخت و ساز به صورت غیر قانونی تغییرات دلخواه خود را به دور از چشم ماموران شهرداری در حذف و تبدیل پارکینگ به محیط های مسکونی و یا واحدهای اداری صورت می دادند که این اقدام مشکلات فراوانی را برای شهروندان ایجاد می کند.

شهردار منطقه چهار تهران از نظارت مستمر بر اجرای دقیق قانون در ساخت های منطقه خبر داد و گفت: با تخلفات مربوط به حذف و تبدیل پارکینگ و ساخت و سازهای غیر مجاز، به صورت جدی برخورد می شود.

وی با تاکید بر اینکه حذف و تغییر کاربری پارکینگ غیر مجاز است افزود: احداث پارکینگ در ساختمان هایی که امکان احداث آن وجود دارد اجباری است؛ لذا صدور پروانه ساختمانی بدون در نظر گرفتن پارکینگ برای اینگونه ساختمان ها ممنوع است.

شهردار منطقه 4 در ادامه با اشاره ساخت و احداث پارکینگ عمومی در محدوده منطقه افزود: با توجه افزایش روزافزون تعداد خودروها و افزایش مشکلات ترافیکی در معابر منطقه، پیش بینی و جانمایی پارکینگ عمومی برای رفع معضل ترافیک از تدابیری است که مدیریت منطقه در سال97 برای رفع آن تصمیماتی اتخاذ کرده است.

یکبار ورود و خروج ساکنان محدوده طرح ترافیک فارغ از شماره پلاک خودرو رایگان شد

محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: طرح ترافیک سال ۹۷ از شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه اجرایی می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: یکبار ورود و خروج ساکنان محدوده طرح ترافیک فارغ از شماره پلاک خودرو آن‌ها رایگان شد.

وی افزود: نرخ طرح ترافیک بر اساس جداول تصویب شده شورای شهر، بین ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۳۶ هزار تومان خواهد بود که به نسبت نرخ ۴۰ هزار تومانی طرح روزانه سال گذشته کاهش داشته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تعرفه طرح ترافیک بسته به دریافت معاینه فنی برتر، شارژ حساب و تنظیم تردد در ساعات خلوت مشمول تخفیف می‌شود.

پورسید آقایی تصریح کرد: ورود به محدوده طرح ترافیک در صورت عدم ثبت نام در سامانه، مشمول جریمه و لحاظ نرخ طرح ترافیک در عوارض خودرو می‌شود.

وی افزود: ساکنان محدوده طرح ترافیک با ثبت نام در سامانه طرح ترافیک می‌توانند، فارغ از شماره پلاک خودرو هر روز یک خروج رایگان قبل از ساعت ۸:۳۰ و یک ورود پس از ساعت ۱۷ به محدوده داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
ملت خیابونا رو پارکینگ مفت گیر آوردن و حاضر نیسن برا ماشیناشون خرج کنن و پارکینگ بزنن حقشه شبا شهرداری همه ماشینایی که تو خیابونا پارک شدن رو جم کنه بریزه تو توقیفی . جالبیش اینه که حتی تو خیابونای یه طرفه خیلی ریلکس سمت چپ پارک میکنن و راهو تنگ میکنن و به روی مبارکم نمیارن اینا رو هم باس بریزن تو توقیفیا
آخرین اخبار