مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز 19 اردیبهشت ماه در اردبیل برگزار می شود.

دولت لطفی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: همزمان با گرمیداشت بیستمین سالگرد تاسیس مجامع خیرین مدرسه‌ساز بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل نیز 19 اردیبهشت‌ماه در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته 17 مدرسه با مشارکت خیرین تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شده و از ابتدای سال 96 تا به امروز نیز احداث 18 مدرسه به همت خیرین در سطح استان اردبیل آغاز شده است که از زمان آغاز به کار مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان تا به امروز یک هزار و 469 کلاس درس در قالب 369 مدرسه در استان اردبیل احداث شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: در حال حاضر 4 هزار و ۱۱۲ کلاس درس در قالب ۹۲۳ مدرسه در سطح استان اردبیل نیاز به استانداردسازی تاسیسات حرارتی دارند.

لطفی اظهار داشت: 233 هزار نفر دانش‌‌آموز در 3 هزار و 344 مدرسه و 10 هزار کلاس درس در استان تحصیل می‌کنند که سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز در استان نسبت به میانگین کشوری بالا بوده به طوری که میانگین کشوری 5.17 مترمربع و در استان اردبیل 5.45 مترمربع است.

وی بیان کرد: استان اردبیل در برخورداری روستاها از مدارس نسبت به متوسط کشوری وضعیت مطلوبی دارد که نقش مجمع خیرین مدرسه‌ساز و خیرین استان در راستای احداث مدارس در روستاها و تعمیر و تجهیز آنها بسیار بااهمیت است.

لطفی گفت: سال گذشته از محل اعتبارات ملی و استانی 20 مدرسه با 89 کلاس درس توسط اداره کل نوسازی استان تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده که در کنار این مدارس نیز یک سالن ورزشی و یک کارگاه هنرستان احداث شد اما با این وجود در حال حاضر 76 پروژه نیمه‌تمام در استان داریم که تکمیل آنها نیازمند 41 میلیارد تومان اعتبار است.

وی با اشاره به نقش مهم استانداردسازی تاسیسات حرارتی مدارس اظهار کرد: در 5 سال گذشته 33 میلیارد تومان برای استانداردسازی تاسیسات حرارتی در مدارس استان هزینه کردیم اما با این وجود تاسیسات حرارتی 923 مدرسه که 4 هزار و 112 کلاس درس را شامل می‌شود نیازمند استانداردسازی است.

انتهای پیام/ح

تحصیل 233 هزار نفر دانش آموز در مدارس اردبیل

 

برچسب ها: مدرسه ، دانش آموزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار