رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: ما با هرگونه حذف مجموعه صرافی‌ها در نظام اقتصادی با توجه به شرایط فعلی صددرصد مخالفیم.

خالقی//پورابراهیمیمحمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با تأکید براینکه باید به دنبال حفظ ارزش پول ملی کشور باشیم، گفت: با وجود رشد نرخ اقتصادی باید ظرفیت‌های بلااستفاده در حوزه اقتصادی را هم ارتقاء و تقویت کرد.

نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به تصمیم دولت برای جایگزینی یورو به جای دلار تصریح کرد: نرخ تبدیل پول ملی به ارز‌های خارجی هیچ تفاوتی نمی‌کند، اما اینکه ما مبنا را در معاملات رها کرده و به سراغ یورو برویم، می‌تواند همان اتفاقات پیرامون دلار را در کشور ایجاد کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: به دلیل تقاضای مردم برای سفر و دیگر مسائل از نظر ماهیتی تبدیل یورو به ارز‌های دیگر به راحتی انجام می‌شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنیم مبادلات ما به سوی پیمان‌های پولی پیش برود، اظهار کرد: ارز واسط را باید حذف کرده و از طریق ارز‌های خودمان، دیجیتال یا شکل‌های دیگر که میان ما و کشور‌هایی مانند هند، چین، روسیه و ... هست، می‌توانیم پیش برویم.

نماینده مردم کرمان و راور افزود: بار دیگر سراغ یک پول واحد رفتن و براساس آن عمل کردن می‌تواند آسیب‌های شدیدی مانند همان دلار برای ما ایجاد کند.

وی همچنین با تاکید براینکه ما با هرگونه حذف مجموعه صرافی‌ها در نظام اقتصادی با توجه به شرایط فعلی صددرصد مخالفیم، گفت: اکنون ما حدود ۴۵ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی و به همان میزان واردات داریم و بخش عمده‌ای از نقل‌وانتقال‌ها مالی هم طی سال‌های اخیر با وجود تحریم‌ها از طریق همین صرافی‌ها انجام می‌شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: صرافی‌ها سازوکار‌های خود را در خارج از کشور پیدا کرده‌اند و انتقال این سیستم از صرافی‌ها به سیستم بانکی اشتباه است، زیرا با وجود تحریم‌ها سیستم بانکی ما با مشکلات جدی رو به رو بوده و این به صلاح کشور نیست.

وی ادامه داد: بانک مرکزی مکلف است نظارت خود را بیشتر و دقیق‌تر کند و جلوی صرافی‌های غیرمجاز را بگیرد، اینکه بانک مرکزی توان اداره و ساماندهی صرافی‌ها را ندارد دلیل بر حذف‌شان نمی‌شود.

پورابراهیمی تاکید کرد: بانک مرکزی می‌تواند با رتبه‌بندی‌های صرافی‌های مجاز، ارتقا شرایط نظارت و سیستم‌های آنلاین راهکار مواجهه با صرافی‌ها را انجام دهد.

نماینده مردم کرمان و راور بیان کرد: هزینه نقل‌وانتقال از طریق صرافی‌ها نسبت به انتقالات بانکی اصلاً قابل قیاس نبوده و بسیار کمتر است البته بانک‌ها می‌توانند در انتقال اعداد بزرگ‌تر کمک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
مگر قرار نبود با واسطه ها و دلالان ارز برخورد قانونی شود پس چرا هنوز نرخ دلار و یورو و دیگر ارزها از طریق دلالان اعلام میشود باید مانند دیگر کشورهای اروپایی که با پدیده پول نقد برخورد میشود اینجا هم بصورت ضربتی برخورد جدی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
گراني ارز .دلار .سکه تاکیییییییییییییییییییییییییییییییییییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
دلار در مرز ده هزار تومان است
آخرین اخبار