استاندار سمنان گفت:در فرهنگ اشتغال تناسبی بین رشته‌های تحصیلی مختلف وجود ندارد و ما باید فرهنگ هر سمنانی یک مهارت را در سراسر استان نهادینه کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید شهاب‌الدین چاووشی استاندار سمنان  با بیان اینکه واحدهای تولیدی باید شایستگی‌های خود را در کشور به عموم مردم معرفی کنند گفت : در جایگاهی که می‌خواهیم از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان حمایت کنیم باید بدانیم که کدام‌یک مقدم هستند ؟ما باید راهکارهای توسعه را برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تولیدکنندگان ارائه دهیم و فضای لازم را برای رونق تولید فراهم کنیم.

وی در ادامه افزود :  تولیدگران امروز به‌مثابه مجاهدین فی سبیل الله هستند و  برای دفاع از جلوه اقتصادی کشور باید از تولیدکنندگان حمایت کنیم تا بتوانیم مشکلات اقتصادی کشور را مرتفع کنیم.تغییرات قیمت ارز و بازار فروش مهم‌ترین دغدغه‌های تولیدکنندگان است. سال حمایت از تولید ملی برای تکمیل زنجیره تولید و اشتغالی که در سال گذشته مطرح‌شده بود باید به‌صورت جدی در جامعه فرهنگ‌سازی شود. همه باید نسبت به خریداری کالای ایرانی تعصب داشته باشند که حمایت از تولید داخلی بیشترین مشکلات کشور را در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از بین می‌برد.

چاووشی تصریح کرد: دنیای امروز دنیای رقابت است و باید از این فضای ایجادشده استفاده کنیم تا سطح کیفی تولیدات داخلی در کشور ارتقا یابد. در این استان  محصولات باکیفیت و برندی وجود دارد و  باید بتوانیم نسبت به توسعه صادرات این محصولات و برند سازی سایر محصولات باکیفیت استان سمنان اقدامی مؤثر انجام دهیم.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه فرهنگ اشتغال در کشور ما نیازمند یک تحول و دگرگونی است اذعان کرد: تناسبی بین رشته‌های تحصیلی مختلف وجود ندارد و ما باید فرهنگ هر سمنانی یک مهارت را در سراسر استان نهادینه کنیم.  ما در استان سمنان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی داریم باید با بهره‌گیری از منابع علمی نسبت به توسعه و رشد این مسئله اقدام کنیم. استان سمنان یک استان صنعتی است وکسی که می‌خواهد اشتغال یابد، باید یک مهارت را فراگیری کند که دستگاه‌های اداری ما بیش‌ازحد بزرگ‌شده است و دستگاه‌های دولتی ظرفیتی برای جذب نیرو ندارند.

انتهای پیام / گ

فضای رقابتی بین واحدهای تولیدی استان سمنان توسعه می‌یابد

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.