رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : در سال گذشته 25 میلیون و 644 هزار قطعه مرغ شامل 55 هزار و 160 تن گوشت مرغ در این استان تولید شد.

ایجاد رغبت در تولیدکنندگان برای پرورش مرغبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان  ، سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : در سال گذشته 25 میلیون و 644 هزار قطعه مرغ شامل 55 هزار و 160 تن گوشت مرغ در سمنان تولید شد و این میزان تولید براساس برآورد انجام شده در سال جاری به بیش از 60 هزار تُن می رسد.

وی افزود : استان سمنان 450 واحد مرغداری دارد که 400 واحد تولیدکننده مرغ گوشتی و چهار واحد تولیدکننده مرغ بدون آنتی‌ بیوتیک فعالیت دارند.

میرعماد تصریح کرد : بیش از یک میلیون و 600 هزار رأس دام سبک و حدود 100 هزار رأس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد  که تولیدات دامی سمنان سالانه نزدیک به 260 هزار تن است که دو سوم آن مازاد نیاز استان است و به استان تهران و سایر استان‌ها صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد : اکنون نیاز است بخش خصوصی برای تولید در وزن استاندارد، اصلاح روش‌های تولید، استاندارد سازی تجهیزات تولید و پرورش، به‌ روزرسانی تغذیه و پرورش و روش‌های عرضه پیشقدم شود تا به شاخص‌ها و معیارهای بین‌المللی نزدیک شویم و اهداف صادراتی در این صنعت محقق شود.

انتهای پیام / گ

استان سمنان 450 واحد مرغداری دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.