سخنگوی کمیسیون آموزش گفت: وزرات آموزش و پرورش باید بتواند با یک سازماندهی و طراحی مناسب مشکل کمبود معلم را مدیریت کند.

سمیرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اظهارات اخیر وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه ۳۷۰ هزار معلم تا پنج سال آینده بازنشسته می‌شوند و این وزارتخانه به ۸۰ هزار نیروی جدید نیاز دارد، اظهار کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، کانال ورود به آموزش و پرورش فقط دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی است.

نماینده مردم گرمی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید بتواند با یک سازماندهی و طراحی مناسب مشکل کمبود معلم را مدیریت کند، ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان ظرفیت و توان لازم برای تامین نیروی انسانی نظام آموزشی کشور را دارد و با اتخاذ تدابیر مناسب باید از تمام ظرفیت موجود استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه کانال دیگری برای ورود نیروی انسانی به نظام آموزشی کشور وجود ندارد، تصریح کرد: ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در  استان‌ها بسیار مطلوب است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه چنانچه به قانون عمل شود با بحران نیروی انسانی در نظام آموزشی کشور مواجه نخواهیم شد، گفت: علاوه بر این در آموزش و پرورش معلمان حق‌التدریس زیادی داریم که سال‌هاست در انتظار استخدام هستند که آموزش و پرورش می‌تواند از طریق تبدیل وضعیت این افراد، ظرفیت دیگری برای نظام آموزشی کشور ایجاد کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار