عضو کمیسیون آموزش گفت: کنکور باید بر اساس قانون در سال 97 حذف شود اما اراده‌ای برای حذف آن وجود ندارد.

سجبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره درباره حذف کنکور از نظام آموزش عالی کشور، اظهار کرد:  بر اساس قانون مصوب مجلس کنکور باید در سال 97 حذف شود.

وی با تاکید بر ضرورت تاثیر معدل دانش‌آموزان در ورود به دانشگاه‌ها به جای برگزاری کنکور، ادامه داد: طبق این قانون که در مجلس نهم تصویب شد، باید ۸۰ درصد معدل دانش‌آموزان در ورود به دانشگاه تاثیر داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه در زمینه حذف کنکور نگرانی وجود داشت که نتوانیم استانداردها را داشته باشیم و شاید حقی از دانش‌آموزان ضایع شود، تصریح کرد: تعدادی از دانش‌آموزان دارای معدل ۲۰ هستند و از آنجایی که پذیرش دانشگاه‌های معتبر محدود است، ممکن است این مسئله مشکلی را برای پذیرش آنان ایجاد کند.

کنکور در آینده حذف خواهد شد

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه در برخی رشته‌های خاص که متقاضی زیادی دارند می‌توان کنکور برگزار کرد، گفت: قطعا کنکور در آینده حذف خواهد شد چرا که در حال حاضر دانشگاه‌ها با صندلی‌های خالی مواجه هستند و این مسئله ضرورت برگزاری کنکور را کمتر می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کنکور در بسیاری از رشته‌ها حذف شده و امیدواریم پذیرش دانشجو در دیگر رشته‌ها هم بر اساس معدل انجام شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه اراده‌ای برای حذف کنکور وجود ندارد و از وزیر علوم هم در این باره سوال کردیم که باید به نمایندگان مجلس پاسخ دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۱۳:۱۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
بگذاریدکنکور باشد همین الان سطح علمی دانشگاها پایین آمده. دانشگاه بدون درس خوان ها به چه دردی میخوره. وقتی ملاک کدرک باشد و همه مدرک بگیرند چه کسی زیر بار تجربه درست میرود
آخرین اخبار